Zijn een Derma wand en een hoogfrequentieapparaat hetzelfde of zitten hier verschillen in?

Ik weet dat ze er niet hetzelfde uit zien, maar doen ze wel hetzelfde op de zelfde manier?
Uitleg voor de dermawand:
http://www.drogisterij.net/Derma_wand/P/TS13134
Uitleg voor het hoogfrequentieapparaat:
http://www.consulta.cc/materiaal/instr_hf.php

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1K

Het beste antwoord

Dit zijn dezelfde apparaten.

Misschien dat de frequenties wat verschillen, misschien dat de stroomsterktes wat verschillen - dat is niet te beoordelen omdat de verkopers van deze apparaten daar altijd erg geheimzinnig over doen (en vaak niet eens weten wát ze eigenlijk verkopen).

Afgezien van die frequenties en stroomsterktes, die *misschien* verschillen, zijn het dezelfde apparaten die hetzelfde doen.

Ze leiden wat stroom door de huid, en beweren dat dat gezond zou zijn.

Ze produceren het giftige ozon (of "verrijkte zuurstof", zoals dat ene apparaat het noemt, omdat dat beter klinkt en omdat je met die term verdoezelt dat je een gifgas produceert). Dat giftige gas doodt bacteriën, irriteert de slijmvliezen en vergroot daarmee de vatbaarheid voor infecties, en veroorzaakt longkanker.

Er zijn dus weinig tot geen verschillen tussen deze twee apparaten.