Wat kun je het best gaan eten om stinkende geur te voorkomen,?

Ik heb een erg sterke geur, bij het fitness merk ik snel dat mijn lichaam erg stinkt en dat terwijl net pas ben begonnen.

Ik heb hierover met mijn huisarts over gehad en die zij dat ik uit de buurt moest blijven van knoflook en dat soort dingen omdat dat en vieze geur veroorzaakt. Is er nou ook voedsel/groente of fruit waardoor je een frisse geur krijgt
( ze zeggen dat je van peterselie een frisse geur krijgt)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
4.9K

Het beste antwoord

Peterselie helpt vooral voor een frissere adem, als je het eet, nadat je knoflook hebt gegeten.
Maar als je zo min mogelijk vlees eet, en veel fruit en groenten, zal je lichaamsgeur minder 'zurig' zijn.

Denk maar aan het dieet van ons naaste familielid : de orang oetang. Eet zoals hij, en je doet je lichaam een groot genoegen : 's morgens alleen maar een flinke portie fruit, en pas weer wat eten, als je weet, dat je maag leeg is van het voorgaande. Als dat eenmaal in je darmen is, kan je wéér iets eten. En bedenk ook, dat vlees zo'n 36 uur in je lichaam blijft om verteerd te worden : het is héél moeilijk om het te verteren. Groenten en fruit kan je lichaam véél beter aan : onze lichamen zijn erop gebouwd.

Als je lichaam nog bezig is met je steak van 2 dagen geleden, heb je er intussen alweer van alles ingestopt.
En dat maakt, dat je lichaamsgeur nou niet zo fris is, omdat vlees, zoals bekend, tamelijk snel gaat rotten...

En nee, ik ben niet bang voor de minnetjes : ik leef de laatste jaren als de orang, en voel me beter dan ooit : eet al 56 jaar puur vegetarisch, maar met die maag-leegmaak-pauzes heb ik véél meer energie, heb geen gewichtsproblemen meer, en mijn huid/haar/nagels bláken!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De mens is een alleseter, vlees of vleesvervangers horen erbij. We 'doseren' alleen niet goed, veel mensen eten meer vlees dan groente bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eens met Hippo, naast dat er grote individuele verschillen zijn. Wat voor jou prima werkt, daar kan een ander zich miserabel bij voelen en omgekeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij een + hoor. Ik eet al jaren (bijna) geen vlees meer en voel me super.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook jarenlang vegetarisch gegeten maar, ga je stinken van vleeseten? Daar heb ik nooit iets van gemerkt, eerlijk gezegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je ontlasting stinkt wel veel meer, maar dat heeft niets met lichaamsgeur te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan ik wel beamen.

Andere antwoorden (4)

Door gevarieerd eten te eten en gezonde dingen zoals groente en fruit beïnvloed ook hoe zuur je zweet kan ruiken. Het heeft niks te maken met knoflook. Je dokter is gek. Knoflook is erg gezond af en toe kan het geen kwaad. Maar als je er erg veel last van hebt kun je er verschillende dingen tegen doen zoals:
- Als je oksel haar hebt het te scheren(dit kan ook de oorzaak zijn, tis maar wat je zelf wil. Probeer het uit zou ik zeggen).

- Als je er erg aan irriteerd kun je er ook botox in laten spuiten dan ben je van de geur af.

Deo helpt voor en na het sporten ook natuurlijk.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je lichaam goed verzorgt is de kans niet zo heel groot dat je gaat stinken. Vers zweet stinkt niet, tenzij je veel knoflook of iets dergelijks hebt gegeten. Ik heb ook een poos gedacht dat ik het zelf was, totdat ik ontdekte dat die vervelende lucht in mijn kleding zat. Met name sportkleding van polyester kan nogal gaan ruiken maar katoen ook. Het probleem is dat je de spullen vaak niet al te heet kunt wassen, want het gaat om taaie bacteriën in die kleding, die pas bij temperaturen van 60 graden en hoger het loodje leggen. Je kunt proberen of voorwassen of -weken in een soda-oplossing helpt. Sommigen zweren bij Dettol of dergelijke desinfecterende middelen maar dat geeft wel weer een ander luchtje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Dit kan zeker mede een oorzaak zijn Keesvi,
en hoe langer je de kleding in de wasmand laat liggen hoe groter het aantal bacterien wordt,
dus na het sproten, de kleding zo snel mogelijk wassen, meeste kans dat het na het wassen weer lekker ruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kleding zo snel mogelijk na gebruik wassen is ook een goeie, durf ik vanuit mijn in de gezondheidszorg opgebouwde expertise rustig te onderschrijven. Waar zit je, want een plus 1! Shoot, mag maar één keer en is al vergeven...
Kristal
12 jaar geleden
Lol, toch bedankt ;-)
Het maakt inderdaad echt wel uit wat je eet, of drinkt.
Toen ik pedicure was waren er nogal eens klanten met erg ruikende voeten terwijl ze die echt net gewassen hadden.
We ontdekten dat vooral mensen die dagelijks een (ruime) hoeveelheid melk en/of bier dronken daar last van hadden. Zodra ze uitprobeerden om daar een week mee te stoppen waren de resultaten unaniem dat de voeten niet meer stonken. Misschien voor jou dus ook iets om uit te proberen als dat op jou van toepassing is.
Verder groente en fruit eten.
En vooral geen synthetische kleding dragen maar katoen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is duidelijk een vraag die vanuit heel verschillende invalshoeken benaderd kan worden. Ik heb weer iets geleerd, hoewel m.i. de flora op de huid, in schoenen en op kleding wel degelijk een rol kan spelen. Dank en +1.
Ik zweette eerst heel erg, heb nu een deo gevonden die het ontwijs goed doet: SyNeo5. Je doet op voordat je gaat slapen, en na vijf dagen weer. Het is bedoeld voor onder je oksels en/of voeten. Deze deo is wel duur, maar hij gaat minstens een half jaar mee. Als je het al een hele tijd gebruikt, merk je ook dat je soms ook pas na een week ofzo 'm weer kan gebruiken. Gewoon een keer opgoogleen ;)

DisposableHeroes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zweten is niet mijn probleem eigenlijk mAar ik heb het gevoel dat ik en erg zware lichaamsgeur heb deo enz werkt niet echt