Kan een shampoo haar eigenlijk wel voeden? Ten slotte is het dood materiaal

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.8K

Het beste antwoord

Echt voeden doet het niet!

Het kan wel zo zijn dat het meer glans krijgt of zachter wordt, maar échte voeding voor je haar/nagels/huid komt van binnen uit. Dat kan niet d.m.v. shampoo.

Al die reclame, gespleten haarpunten enz. alsof het je haar zou kunnen herstellen is echt niet zo.
Het maakt de punten, het haar hooguit wat vetter waardoor het minder 'pluizig' lijkt.

Ik koop shampoo die goed voelt en waar mijn haar tijdelijk zachter door wordt.

http://www.gezondheid;
In huidcrèmes, shampoo en dergelijke zitten vaak vitaminen zoals vitamine A, b-caroteen, vitamine B5, B8 en E. Van al deze vitaminen wordt beweerd dat zij op de een of andere manier zorgen voor gezonde haren of een gezonde huid. De samenstellers stellen dat deze vitaminen via de huid of het haar worden opgenomen en zo plaatselijk inwerken. De huid vormt echter zo’n goede barrière tegen stoffen van buitenaf dat alleen uit zeer hoog gedoseerde medicinale crèmes vitaminen het lichaam kunnen binnendringen. Deze crèmes zijn alleen op doktersvoorschrift te bekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad het meest complete antwoord voor mij. Bedankt!

Andere antwoorden (5)

Ja en nee.

Het is niet voeden als in 'ik geef mijn hond te eten'. Maar meer in de zin van: Ik zet de houten kast weer eens in de was. Ook dood materiaal kan wel degelijk nut hebben van chemische middeltjes die bv vocht vast houden ed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat om de staat van het haarzakje dat zich onder de huid bevindt. Dat moet van binnenuit de juiste voedingsstoffen krijgen om je haar er gezond uit te kunnen laten zien. De haar zelf is inderdaad dood materiaal. Is maar goed ook, anders zou naar de kapper gaan nog erger zijn dan naar de tandarts gaan!
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus je moet gezond eten om je haar te voeden? En shampoo doet inderdaad wat Jelle zegt?
Amadea
13 jaar geleden
Ja, dat klopt. Heb je het zelf nooit gemerkt dat zowel je haar als je nagels doffer worden als je een paar dagen niet gezond gegeten hebt?
Je haar wordt er schoner & glanzender van, maar dat is ook alles. Shampoo wordt niet door het lichaam opgenomen en dat is toch de bedoeling van welke voeding dan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De belangrijkste taak van shampoo (een Hindi-woord dat 'masseren' betekent) is om je haar te reinigen. En dat schoonmaken gebeurt met oppervlakteactieve stoffen, zeg maar zeep, in een dikke emulsie. Het meest gebruikte ingrediënt is sodiumlaurylsulfaat, een stof die je haar goed reinigt, maar tegelijkertijd iets uitdroogt. Om dat tegen te gaan, bevatten veel shampoos stoffen als ole alkonium chloride. Dat is een bijproduct van palmolie, dat vocht aan het haar bindt. En dat is het 'voeden'uit de commercials:je haar houdt meer water vast.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je haar is niet dood hoor want het groeit en je krijgt er nieuwe bij maar het gaat meer om het haarzakje ed een conditioner voed beter maar shampo ook wel het maakt het meer schoon en laat het glanze
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus als het groeit dan leeft het? Dus nagels zijn volgens jou ook levend? Ik heb altijd begrepen dat haar en nagels dood materiaal zijn dat je lichaam afstoot.