Groeit de lengte van de broek mee als de taillemaat groter wordt?

Hoi, ik snap ff iets niet en de klantenservice snapt mijn vraag op de een of andere manier niet. Het gaat hierom: ik heb een leuke broek gezien online. In de omschrijving staat dat het model 1.68 is en en maat UK8/EU36 draagt. Ik ben 1.73 en jeansmaat ergens tussen W30L32 en W30L34. De omreken-tool op de website zegt dat EU36 gelijk is aan UK10, niet UK8. Als ik zoek naar een taille van rond de 79cm (W30/W31) kom ik uit op UK12 of UK14. Nou is mijn vraag? groeit de lengte van de broek mee als de taillemaat groter wordt? Ik wil geen hoogwater broek namelijk. En ik weiger om allemaal geld uit te geven om het 'te proberen' en alles terug te moeten sturen omdat het te kort is.
Anders gezegd: op de afbeelding komt de broek tot net iets boven de grond bij iemand van 1.68 en maat 36. Bij iemand van 1.73 zou de broek dan 5cm te kort zijn. Of groeit de lengte mee?
Ik snap dit soort dingen niet.

Alvast bedankt voor een reactie.

7 maanden geleden
in: Mode
1.1K
Ikhebgeenidee
7 maanden geleden
Als de lengte van de broek altijd mee zou groeien met de taillemaat, zou het een uitdaging worden voor mensen met veel overgewicht of ondergewicht. Die hebben een grote (of kleine) taillemaat en zouden dan automatisch ook heel lang (of kort) zijn, als er een directe relatie zou zijn tussen lengte en taillemaat. De maatvoering in kleding lijkt me overigens niet overal hetzelfde. Waar ik in het ene geval meer dan genoeg heb aan XXL, pas ik in een ander merk/type soms niet in XXXL. Maten op zich, zijn daarom voor mij een startpunt. Maar niet gegarandeerd.
Amadea
7 maanden geleden
Waar ik geregeld tegenaan loop is dat een broek in het rek lange broeken hangt, maar in werkelijkheid een broeklengte 7/8 heeft. Dat is dus een hoogwaterbroek voor iemand met lange benen. Gezien de beschrijving van Eef9 denk ik dat de broek die zij zag ook 7/8 is.

Antwoorden (1)

De lengte van de broek groeit niet mee met de taillemaat. Meestal staat de binnenbeenlengte van de broek vermeldt en een enkele keer ook de buitenbeenlengte. Als je de maten onderling vergelijkt zul je zien dat de beenlengtes gelijkblijven. Dat is in elk geval mijn ervaring. Overigens kun je bij de meeste sites tegenwoordig gratis retour sturen. Die kosten zitten in de prijs verwerkt.
Je kunt meestal ook achteraf betalen als je het artikel wilt behouden.
Ik bestel in een twijfelgeval 2 maten en stuur er dan 1 terug, of allebei natuurlijk. Omslachtig en niet zo goed voor het milieu maar voor mij het handigst.
Je kunt het beste de omreken tool van de site volgen.
Toegevoegd op 12 september 2023 10:59: tekst
7 maanden geleden
Eef9
7 maanden geleden
Dank je wel. Er stonden geen binnenbeenlengtes vermeld. Als ze er wel stonden had ik deze vraag niet hoeven stellen :-)
Maar bedankt, scheelt me geld uitgeven voor niets.
Pieterke
7 maanden geleden
@Eef9: Ik schreef dat erbij omdat er altijd mensen zijn die daar niet naar kijken of geen erg in hebben. Succes verder.