Als je normaal maat M/40/42 hebt welke maat moet je dan bestellen als je satijnen kleding wilt bestellen?

Want het is wel fijn als het niet te strak zit en je lekker nog in kunt bewegen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.9K

Antwoorden (3)

Je kunt het beste maat 42 en 44 bestellen. Bij maten in de winkel heb je vaak dat de ene maat wat ruimer valt dan de andere, dus dan kan je thuis kijken welke maat het beste zit.
Je kan bij satijn beter een iets te ruime dan een iets te krappe maat hebben, want satijn tekent snel af.
Bedenk ook dat, hoewel satijn erg lekker aanvoelt op de blote huid, zweetplekjes erg goed te zien zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je wel zeker, dat je een satijnen kledingstuk wilt?
Zelfs Angelina Jolie, die toch echt een streep in het landschap is, ziet er daar 'gerond' in uit...Je hebt tegenwoordig stretch-fluweel (ik heb er een zwart topje van), en dat draagt heerlijk, glanst prachtig, maar is véél minder glimmend dan satijn. Als je maat 40-42 hebt, heb je toch hier of daar een rolletje overschottig vel, om het maar zo te noemen....En als je het zó ruim koopt, dat het een beetje verhult, loop je erbij alsof je een gordijn aanhebt.
'k Zou er toch nog eens over nadenken, voor je voor zoveel geld iets van satijn koopt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou M 40/42 en L 42/44 bestellen en dan terug sturen wat niet goed zit. Je wet nooit hoe iets uitvalt.

Succes!