Hebben zelfbruiners invloed op tatoeages?

Kunnen tattoages verkleuren door zelfbruiners? Tijdelijk donkerder worden is niet erg, maar permanente verkleuring?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
8.4K

Het beste antwoord

Nee dat kan zeker niet.
Een zelfbruiner geeft een kleurtje op de bovenste huidlaag en slijt er net zo znel weer vanaf naarmate je huidcellen zich vernieuwen ( als je het scrubt dus heel snel)
Een tattoo zit in de 3e huidlaag, permanente makup wordt in de 2e huidlaag aangebracht.
Deze lagen huid worden niet vernieuwd, alleen dus de buitenste laag.
De 2e huidlaag wordt wel vernieuwd maar daar kan 5 jaar overheen gaan daarom is permanente makeup maar een jaar of 5 zichtbaar en zul je het opnieuw moeten laten aanbrengen.
Bij een tattoo zal de kleur alleen vervagen ook door zon maar verdwijnen zal hij nooit.

Met een gebruinde huid, ook door de zon lijkt een tattoo soms iets anders van kleur te worden, meestal fletser maar dat komt omdat hij op een witte huid beter afsteekt.