Waarom krult mijn haar als het regent/ in vochtige ruimtes etc.?

Ik vind stijl haar mooier dan slag en krullen. Als het regent zoals nu dan gaat het wat krullen, ik vraag me af hoe dat komt en vooral: kun je er iets aan doen zo ja wat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
9.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het regent niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier wel ;-)

Het beste antwoord

Of haar van zichzelf krult, ligt hoofdzakelijk aan de dikte van het haar. Hoe dikker, hoe meer krul erin kan zitten. Dik haar heeft een groter oppervlakte, waar kleine variaties in groeisnelheid kunnen leiden tot krullen. En als je van jezelf geen dik haar hebt, dan kan het Nederlandse klimaat een handje helpen. Hoe meer vocht in de lucht hangt, hoe sterker de krul. De reden daarvoor is dat het haar het vocht opneemt, uitzet en dik wordt. Of haar krult, is genetisch bepaald, en heeft ook veel te maken met je ras en haarkleur. Blond haar krult minder vaak dan donker haar, omdat het dunner is. De kapper kan je haar uiteraard ook laten krullen, door een permanent in te zetten. Hierbij maakt de kapper de eiwitverbindingen in het haar stuk, krult het slappe haar, en brengt nieuwe verbindingen tot stand.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht toch dat haar krult omdat het een platte (ovale) doorsnede heeft. Donker haar is inderdaad dikker dan blond, maar daarom hoeft het niet te krullen kijk maar naar al die sluike Aziatische haren.

Andere antwoorden (1)

Volgens mij komt het door de natuurlijke verbindingen die je in je hebt zitten, door vocht en wind en warmte breken die weer af waardoor het haar weer terugvalt in de natuurlijke vorm.