Hoe heet het kledingmerk wat de Deense vlag gebruikt?

Ik bedoel niet het merk Napapijri.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Mode
5.6K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Alice04, Napapijri is een Italiaans merk met een Finse naam en betekent Poolcirkel.
Het logo is de Noorse vlag.
Amadea
5 jaar geleden
Gaat het echt om de Deense vlag, of kan het er ook een van een ander Scandinavisch land zijn?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Misschien is het vlaggetje er door de bezitter, bezitster zelf opgenaaid. In Nederland was het een aantal jaren geleden ook mode om een vlaggetje op de mouw te naaien. Dat was in een aantal grote steden verboden. Boete € 35.--.

Antwoorden (1)

Fjallraven maar dan zitten er puntjes op de beide a ;s
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Beste Marjolein,
Allereerst bedankt voor je reactie. Helaas is dit niet het metk waar ik naar op zoek ben.
Groetjes,
Alice
LeonardN
5 jaar geleden
-Fjallraven gebruikt heel soms de Zweedse vlag als symbool.
https://i.ebayimg.com/images/g/eBMAAOSwl9RaGE7P/s-l300.jpg
Niet zo gek aangezien het een Zweeds bedrijf is.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Fjällräven
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het logo van de outdoor producten van het van oorsprong Zweedse bedrijf Fjällräven is de afbeelding van een fjällräven. Zweeds voor polar beertje of ijsbeertje.
Het merkje dat bestaat uit de Finse vlag en daaronder Fjällräven is geen logo maar wordt in de kleding en rugzakken aangebracht om aan te geven dat er G-1000-materiaal is gebruikt.
Inekez1
5 jaar geleden
Fjällräven betekent poolvos, niet poolbeer of ijsbeer. Daarom is het logo ook een vosje en geen beertje. Los van het logo worden (sommige of alle?) kledingstukken van dit merk ook van een klein aangenaaid Zweeds vlaggetje voorzien. Mijn vest heeft een blauw-geel vlaggetje, Zweedse vlag. Niet een blauw-wit vlaggetje. Ook de G1000 jassen en broeken van Fjällräven hebben een zweeds vlaggetje, met "G1000" geborduurd om aan te geven van welk materiaal het is. Fjällräven heeft nooit een Deens (of Noors of Fins of ander) vlaggetje.
Amadea
5 jaar geleden
Aangezien vraagsteller al de verkeerde informatie geeft dat het niet Napapijri betreft - wat geen Deense vlag gebruikt - en mogelijk niet eens weet om welke vlag het nou eigenlijk gaat is het onterecht om een goedbedoeld antwoord zo af te kraken!
LeonardN
5 jaar geleden
Er wordt niets afgekraakt, er wordt gewoon heel rustig uitgelegd dat dit nooit het goede antwoord kan zijn.
Overigens wordt neem ik aan onbedoeld een onjuiste stelling genomen in de reacties, die daarna weer met een terechte reactie ongedaan is gemaakt.
Niets om ons druk over te maken. Ik neem aan dat marjolein55 ook wel inziet dat de Zweedse vlag niet de Deense is. Kan iedereen gebeuren, goedbedoeld of niet. Dat de vrager Napapijri uitsluit is een slimme zet, zie de meest voor de handliggende zoekfunctie die iemand zou proberen:
https://www.google.nl/search?client=opera&q=kledingmerk+deense+vlag&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Slimme vrager die dat dus al uitsluit, aangezien veel daarnaar verwijst.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Amadea, daarom heb ik een plus gegeven voor haar moeite on te reageren en mijn reactie was ook niet voor Marjolein55 bedoeld.
Het aangebrachte Zweedse vlaggetje in de kleding is geen logo. Op het logo staat een poolvosje. Op de verkeerde regel in het woordenboek gekeken ::)).
Als klap op de vuurpijl, bij navraag blijkt poolvos in het Zweeds Arktisk räv te zijn.
https://se.dreamstime.com/arkivfoton-arktisk-r%C3%A4v-image5583983