De Borealis is veel uitgebreider. Wel bij de Borealis, niet bij de Jester:

- apart, zacht gevoerd vak voor laptop tegen rugpand (bij de Jester zit het laptopvak in het hoofdvak ipv apart ernaast)
- heupband
- compressiebanden aan zijkant
- zwaarder en steviger (B = ± 1200 gram / J = ± 800 gram)
- ander materiaal (B = nylon + polyester / J = polyester) Nylon is beter bestand tegen weersinvloeden (beter waterdicht en sneller droog bij regen, verkleurt minder in zonlicht)

Beide rugzakken zijn verkrijgbaar in apart dames- en herenmodel in verschillende kleuren.

Er is ook nog de Borealis Classic. Deze is vergelijkbaar met de Borealis maar heeft iets andere schouderbanden en ook het laptopvak in het hoofdvak ipv apart ernaast met eigen rits.