Bestaat leer van een aal? Heeft Vero Cuoio hier iets mee te maken?

De schoenmaker zei dat mijn dure pumps, in België gekocht, van aal gemaakt zijn.
Iedereen lacht me uit als ik het zeg, dus kan het?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.2K

Antwoorden (3)

Naast bijzondere blouses heeft Robert Graham ook zwemshorts, diverse tuniekjes, jassen en jeans in het assortiment. Voor het complete plaatje biedt de store ook een uitgebreide collectie accessoires aan, van speelse sieraden van het merk Plus Value tot herenhorloges, tassen, riemen, kleurrijke manchetknopen en zelfs Italiaanse schoenen van palingleer....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat bestaat. Het is een trend, als je op google zoekt op palingleer vind je veel modehuizen die het toepassen. Het schijnt net zo stevig of nog steviger te zijn als het meer gebruikelijke koeienvel. Onderstaand ook nog een artikeltje over het gebruik van vissenleer en het milieu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan zeker. Tijgerprint mag dan wel helemaal hip zijn, maar echt trendy is een schoen van vissenleer. De exclusieve leersoort is, verwerkt in tassen, riemen en zelfs meubels, bezig aan een opmars, of eigenlijk een comeback.

Nieuw is het namelijk niet. De huid van haai en rog, bekend onder de naam segrijn, was in de achttiende eeuw zeer populair om luxe gebruiksvoorwerpen en wapens mee te versieren. Tijdens de art deco-periode in jaren twintig en dertig kwam vissenhuid, meestal groen geverfd, weer in de mode als verfraaiing van handtassen, toneelkijkers en parfumflesjes.

De afgelopen jaren begonnen exclusieve modemerken vissenleer af en toe te gebruiken in hun collecties. Modeontwerper John Galliano is er dol op en maakte voor Dior roze zalmleren pumps en een vissenleren avondtasje. Voor zijn eigen label verwerkte hij galuchat, de Franse benaming voor vissenleer, zelfs in een bikini. Ook Givenchy en Bottega Veneta maakten tassen met vissenleer.

Winkelketen Shoebaloo die schoenen en tassen van dure merken als Gucci, Prada en Jimmy Choo verkoopt, heeft af en toe iets van vissenleer in de collectie. ‘We verkopen nu een instapper van Cesare Paciotti met vissenleer en in het verleden hebben we wel eens Dolce & Gabbana-petjes van palingleer gehad,’ aldus een woordvoerster. ‘Het is niet zo dat mensen binnenkomen en zeggen: ik wil een schoen van vis. Maar als ze het zien, vinden ze het erg mooi.’

Lees hierover meer op deze site:

http://www.elsevier.nl/web/Lifestyle/Mode-Wonen/Mode/118601/Nieuwste-trend-schoenen-en-tassen-van-vissenleer.htm