Op welke leeftijd is het normaal om te beginnen met je benen of armen te scheren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
12.9K

Het beste antwoord

Bij meisjes begint de puberteit op de leeftijd van 10 à 11 jaar en daarmee begint ook de ontwikkeling van de borsten en het schaam-, oksel- en beenhaar.
Dus als je dan glad wil zijn,zou je op die leeftijd kunnen beginnen!
Maar het is echt veel beter om te harsen, dan worden de haartjes die terugkomen steeds zachter en minder!
Laat dit aub doen door een specialiste! De eerste keer!
Het is ook erg pijnlijk;-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Op het moment,dat zich daar ontsierende haren beginnen te ontwikkelen en is dus eigenlijk niet leeftijd gebonden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is niet leeftijdgebonden. Zodra jij de haartjes ontsierend vindt ga je scheren of harsen o.i.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij het niet mooi meer vindt. Als er bosjes langs je bikini beginnen te piepen en als je jezelf niet meer prettig voelt met een topje aan.
Er zijn ook vrouwen die het helemaal niet erg vinden dat ze bosjes haar onder hun oksels hebben. En er zijn ook vrouwen die blonde haren op hun benen gewoon laten groeien. Iedereen mag dat gewoon zelf weten, dus doe waar je je goed bij voelt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk wanneer meisjes zich ervan bewust worden dat ze het niet mooi vinden
want een 10 jarige beseft t niet terwijl een 15 jarige ziet als ze rokjes gaan dragen en open shirtjes die haartjes weg moeten want iedereen doet het dan al!
mijn dochter was ook 15 jaar toen ze het okselbont ging verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt voor een groot deel aan de beharing en het interesse van de persoon in uiterlijke kenmerken.
Op een gegeven moment gaat men inzien dat het niet mooi staat en gaan ze er zelf aan beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt van het persoon af, ik ben 50 en heb dat nog nooit gedaan. ;)