In het kort : lippenstift word gemaakt van wassoorten, olie, en additieve pigmenten die de kleur geven in een buisje. Bovendien heeft lippenstift ook een hydraterende werking.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb vroeguh bij de McDonald's gewerkt. Zelfs een deel van het gebruikte frituurvet gaat deels naar de cosmetische industrie !
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Drie stoffen vormen de basis van elke lipstick.
Was zorgt voor de stevigheid (bijenwas, carnauba, paraffine, ozokerite, mycrocrystalline, candelilla)
Pigmenten geven kleur; ze worden gemaakt van vermalen verfstoffen als ijzeroxide (donkerrood, diepgeel, zwart)en titaniumoxide (wit).
Verzachters ofwel diverse soorten olie zorgen voor de smeerbaarheid. De industrie voegt nog allerhande stoffen toe, zoals: moisturizers en aloë vera (tegen uitdroging), vitamine E, collageen en zonbescherming.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In dit filmpje wordt het uigelegt.