Ik heb een echt gouden ring gekocht een week geleden. 21 karaat. Maar nu krijg ik een groene kleur op m'n vinger. Wat moet ik doen?

Ik weet zeker dat de ring echt goud is .... Ik koop al jaren van deze goudwinkel.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Mode
4.6K

Antwoorden (2)

je kunt de binnenkant van de ring met doorzichtige nagellak bestrijken, dan geeft hij niet meer af.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er moet zo wie zo een goudkeurmerk van "21 krt" in staan, dat is verplicht. Dat keurmerk is een (meester)teken met daarbij een nummer, 20 krt is 833 en 21,6 krt is 900. Staat dat inderdaad in de ring, dan ligt het aan de uitwaseming van je huid. Bijvoorbeeld zwangere vrouwen kunnen hier last van hebben, maar je kunt er ook last van hebben tijdens het gebruik van bepaalde medicijnen. Er kunnen tijden zijn dat je er last van hebt, maar het kan ook zo weg weer weg zijn.