Welke kleur pak past het best boven blauw suede schoenen?

Welke kleur pak past het best boven blauw suede schoenen? als je het antwoord heb hoor ik het graag.

tnx

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Mode
2.2K

Antwoorden (2)

Dat hangt nogal af van welke tint blauw het betreft. Is het een vrij lichte blauwe kleur dan zou ik een zwart pak erbij dragen, maar is het donkerblauw dan kan een grijs pak of gewoon jeans met een spijkerjasje uitstekend.
Amadea
7 jaar geleden
Er kunnen veel kleuren bij marineblauw, bij lichter blauw wordt het iets minder qua keuze. Dan ligt het er ook aan welke stijl je draagt...is het met een zakelijke uitstraling....een feestelijke aangelegenheid... klassiek......streetwise?

In elk geval is het altijd goed om er middels een riem een geheel van te maken. Heb je marineblauwe schoenen probeer er dan een zelfde kleur riem bij te dragen.

Een grijze jeans met een donkerblauw colbertje is uitstekend zelfs als je er een gewoon maar mooi wit overhemd bij draagt. Een (zilver)grijs kostuum kan ook prima, hoewel ik het wat saai vindt...draag er dan een overhemd bij met een blauw streepje of motiefje, anders wordt het nog saaier.
Wat ook erg goed kan is de kleur beige/zand/ camel.

Kleuren die echt niet kunnen zijn bordeaux rood, bruine tinten en ook zwart is geen optie als het niet formeel is en de schoenen niet echt heel donkerblauw zijn.

Toegevoegd na 22 minuten:
Uiteraard kan je bij blauwe schoenen ook de kleur blauw dragen. Bij een lichte kleur blauwe schoen is dan wel donkerblauw het mooiste. Bij donkerblauwe schoenen kan het allebei.
amc
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is deze kleur:
http://www.pontman.nl/magnanni-13691/blauw-suede-kobalt-1006257.html De gelegenheid is vooral presentaties, sollicitaties (stages), en eventueel voor werk (stage). Bedankt voor je antwoord!
amc
7 jaar geleden
Mooie schoen! Daarbij passen veel kleuren.
Ik zou er alleen geen bruin-/cognactinten, aubergine of rode tinten bij dragen. Ook zwart zou ik niet doen. Het mooist zijn lichte tinten zoals beige, ecru, lichtblauw, (zilver)grijs, of donkerblauw/-grijs.De stijl is smart casual die je het best kunt kiezen. Dit is aangepast aan meer informele gelegenheden. Het houdt in dat je er netjes uitziet, maar wel elegant, modieus en passend. Het moet ook comfortabel zitten. Gescheurde-opvallende gebleekte of verwassen jeans of schreeuwerige prints passen echt niet, een katoenen pantalon past echter wel met bijv. een mooi colbertje als je een pak te formeel zou vinden. Zorg in elk geval dat het gestreken is en schoon, Haal er nog even een borstel overheen om haren enz. te verwijderen. Zorg dat je rust uitstraalt en houd ook de evtl. accessoires niet te zwaar of opvallend. Ga je ergens werken voor stages, check eens op LinkedIn bij het bedrijf hoe ze daar gekleed gaan op jouw functieniveau of kijk eens op de website van het bedrijf welke kleding zij gepast vinden en kleed je op een manier die past bij de werkgever, maar niet te informeel.
Ga je er solliciteren, kleed je dan net even netter dan de medewerkers om te laten zien dat je je goed wilt presenteren en er je best voor doet.
Zweet je snel, draag dan geen synthetische strakke kleding, maar natuurlijke ademende stoffen om zweetplekken te vermijden.Su