Is een industrial piercing haram?

Leg ook uit waarom, en bewijs zou fijn zijn :)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Mode
42.3K

Antwoorden (1)

Piercings zijn in zoverre niet Haram waar het de "traditionele" piercings zijn die vrouwen al aanbrachten VOOR Mohammend ten tonele verscheen ; de oorlel en de neus. (MITS dat de lokale traditie was toen de Islam opkwam ; hier in Nederland is ook een neuspiercing dus strikt gezien Haram.

Alle andere piercings zijn in principe Haram, omdat(quote)

" dit niet beschouwd wordt als versiering voor fatsoenlijke vrouwen. Daarnaast is dit de mode en eigenschap van de meest walgelijken onder de niet-Moslims (kuffār), zoals beroemdheden en popidolen etc. Het zou dus worden gezien als het imiteren van de niet-gelovigen, en is vandaar niet toegestaan.

Daarbij brengt het ook zelfmarteling met zich mee, dat bekend staat als Muthla, en jezelf schade toebrengen en martelen is ongeoorloofd. Daarom is het beste om het piercen van verschillende lichaamsdelen te vermijden, met uitzondering van de oren en de neus."

De bovenkant van je oor is dus een beetje grijs gebied, en afhankelijk van hoe streng je de regels wilt interpreteren. Persoonlijk zou ik zegen : haram.

Overigens zijn piercings op andere plaatsen dan genoemde aangebracht VOOR een vrouw eventueel moslima werd toegestaan te "gebruiken", maar ALLEEN voor haar man en naaste familie (eigenlijk de zelfde mensen die je haar mogen zien). Dus zeker niet in het openbaar. Dus je kunt als bekeerde moslima gerust een lip- of wenkbrauwpiercing hebben , als je ze maar bedekt ;-)

Toegevoegd na 1 minuut:
"bewijzen" is een beetje lastig, want het is natuurlijk uiteindelijk een kwestie van interpretatie door religieuze leiders ; een zogenaamde fatwa.