Wat zijn de verschillen tussen de broeken?

Je hebt skinny fit, slim fit en regular fit, maar wat zijn de verschillen hiertussen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Mode
1.7K
Amadea
7 jaar geleden
Zie http://www.startpagina.nl/v/persoon-gezondheid/mode-accessoires/vraag/234188/verschil-tussen-skinny-jeans-slim
Regular fit is gewoon recht en niet strak.
Ritsuka
7 jaar geleden
Dat merk je wel als je het aan doet. Ik pas onmogelijk in skinny fit, omdat ik wat meer spieren en vrouwelijke vormen op de benen heb.

Het beste antwoord

Skinny Jeans heeft een zogenaamde "negative ease"; de broek zit dus eigenlijk aan de strakke kant en ligt op de huid.

Slim fit is "precies pas" en volgt het lichaam, maar niet alsof het er op geschilderd is. Bij "normale" lichaamsproporties geeft deze pasvorm het mooiste silhouet.

Regular fit heeft een (kleine) "positive ease" en geeft dus meer (bewegings)ruimte, en is prettig voor als je in je lichamelijk werk doet.

En dan heb je ook nog de "wide fit", eigenlijk een beetje oversized, die prettig is als je wat van je eigen vormen wilt verhullen, of echt een comfortabel kledingstuk wilt dat ook als je wat steviger bent, prettig blijft dragen bij beweging.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Welk woord ontbreekt er in "is prettig voor als je in je ... lichamelijk werk doet."?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
spijkerbroek denk ik. Of ik had het weg moeten halen ;-)