Hoe kan ik drukplek bij mijn allstars voorkomen?

Ik heb een beetje een raar probleem. Ik kocht een maand geleden allstars in maat 37.5, normaal heb ik 38, maar deze zaten prima in de winkel. Ik heb ze goed ingelopen en toen zaten ze ook nog goed, maar na een aantal keer dragen begon ik erg last te krijgen van mijn hiel. Heel raar, maar het voelde letterlijk alsof mijn hiel op één punt het werd afgekneld. Dit terwijl mijn voet in de rest van de schoen genoeg ruimte heeft en ik zelfs met mijn hak een beetje omhoog en omlaag schuif als ik loop.
Toen ik laatst mijn schoen uit deed (ik heb het alleen links) zat er een blauwe plek. Ik snap dat het niet gezond is om deze schoenen nog aan te doen, maar aangezien ik ze toch graag niet weg wil doen vraag ik jullie om hulp.
Is er iemand die hetzelfde heeft meegemaakt of is er iemand die een goede oplossing heeft?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Mode
16.7K
Ivana
8 jaar geleden
Bij drukplekken in nieuwe schoenen doe ik een NATTE oogreinigingspad op die plaats in mijn schoen. De schoen dan gewoon aandoen natuurlijk. Door het vocht gaat die plaats naar je voet/teen/hiel staan en verdwijnt de pijn. Heeft mij al een keer of drie geholpen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Doe je dit tijdens het dragen in huis of wanneer je echt de deur uit gaat?
Ivana
8 jaar geleden
In huis draag ik nooit schoenen, buiten dus, als ik bij voorbeeld een uur met de hond ga wandelen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lijkt me een prima tip Ivana, wat ook op de lange duur zin heeft. Blijf je er last van houden probeer dan de anti blarenstick van Compeed:
http://www.compeed.nl/nl-nl/blaren/compeed-tegen-blaren/compeed-anti-blarenstick
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de reactie!
Blarenpleisters heb ik al geprobeerd, aan het einde van de middag hadden mijn schoenen daar gewoon een gat in geschuurd.. :s
Maar van deze stick heb ik nog nooit gehoord, ik ga daar eens naar kijken!

Antwoorden (1)

Die tip van Ivana kan helpen. Ik heb dat zelf nooit geprobeerd. Ik deed met mijn schoenen altijd een haar föhn erin de schoenen van binnen goed warm maken en dan meteen aantrekken en een flink stuk lopen. Heeft hetzelfde effect. Let wel op dat je niet te lang doorgaat met verhitten.

Anders kun je ook nog een paar lederen inlegzolen proberen.

Of vraag bij de schoenmaker of hij iets weet.

Andere optie:
Mogelijk is er in de schoen iets kapot waardoor de binnenzool inzakt? Of iets dergelijks, dat moet een schoenmaker zeker kunnen zien. Als dat het geval is, terug naar de winkel. Dan heb je garantie.

Optie 2:
Heb je sinds kort andere sokken met een binnenkant die erg pluist? Of is er een steentje (bijvoorbeeld een korreltje kattenbak grid) in je sok blijven zitten waardoor de voet geïrriteerd is geraakt?

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh en als je het alleen bij je hak hebt. (Ik weet niet precies wat je bedoelt met "hiel") dan kan je bij de schoenmaker op die plek een leertje laten plakken. Dat doet een vriendin van mij ook altijd bij haar All Stars. Zij vind ze erg mooi en lekker lopen maar haar gak raakt altijd geïrriteerd bij deze schoenen. Dat leertje verhelpt dit.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je idee van de fohn is zeker een goed idee, maar ik denk voor mij niet relevant gezien mijn voet overal veel ruimte heeft. Dusdanig genoeg dat mijn voet er gewoon in schuift. Ik heb hiervoor al een zooltje geprobeerd, maar helaas zaten ze toen weer te strak waardoor de drukplek nog erger werd.. Een goede tip om eens langs de schoenmaker te gaan inderdaad. Ik had gehoopt dat er een wonder huis-tuin-en-keukenmiddeltje was, maar ik ben bang van niet. Geen last van pluizende sokken. Ik heb gewone katoenen puma sokken en ik heb deze al meerdere malen gewisseld. Ik heb een foto bijgevoegd op de plek waar zich het probleem precies voordoet. Is dit duidelijker voor je? bedankt voor het meedenken!
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Dat is exact op dezelfde plek als bij mijn vriendin. Die heeft echt baat bij dat ingeplakte leertje. Dat is trouwens helemaal niet duur. €7,- ongeveer en je ziet er niks van.