Hoe krijg ik het goudlaagje eraf wat over het zilver zit?

Ik zie een paar oorbellen, die ik mooi vind. Echter er zit om de agaatsteen een kastje van zilver, waarover een goudlaagje is gedaan. Geel goudkleur staat me niet. Kan ik ze kopen en dat laagje er makkelijk afhalen zonder dat de agaatsteen beschadigd word? Eronder zit een goede laag sterling zilver.

vr gr Gonna

8 jaar geleden
in: Mode
1.7K
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Dat laagje gaat al heel snel vanzelf weg. Ik heb een paar oorknopjes gehad en na een maand waren die alleen nog maar zilver. En bij mijn trouwring was dit na twee weken al weg.

Antwoorden (1)

In de meeste gevallen gaat het goud er makkelijk af door 'dagelijks gebruik'.

Ringen kan je bijvoorbeeld aanhouden bij het afwassen. Na enkele weken is het al heel wat minder goud dat er blinkt. En dit weet ik uit ervaring.
Voor oorbellen is dat natuurlijk wel moeilijker, aangezien je niet met je oren in een sopje zit. Maar misschien als je ze gewoon blijft dragen, je ze enkele keren per dag wat nat maakt.

Let wel, dan moet je zeker zijn dat het echt zilver is. Want als het iets anders is, dan kan je wel groene strepen achterlaten op je vinger. ( oor in jouw geval)