Kan het kwaad als je schaamhaar met shampoo wast?

Dit is een serieuze vraag!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
4.9K

Het beste antwoord

Voor het háár kan het geen kwaad.
Je geslachtsdelen wassen met zeep is echter nooit een goed idee, zeker niet voor vrouwen, want daar krijg je maar vervelende vaginale klachten van omdat de zeep de natuurlijk zuurgraad in de war brengt.

Dus als je het beperkt tot het haar (wat niet strikt nodig is want het wordt weinig blootgesteld aan weer en wind, in de regel) kan het geen kwaad, maar blijf liever wel bij de gevoelige delen uit de buurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Ik denk niet dat shampoo daar voor gemaakt is, maar het zou wel het zelfde effect kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me wel, het is namelijk niet goed als je zeep bij je geslachtsdelen krijgt. Als je je schaamhaar wast met shampoo, is de kans groot het ook bij je geslachtsdeel zal komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en dan? Het loopt echt niet vanzelf naar binnen hoor... geloof mij maar. Ik was me daar al jaren met shampoo
Werkt prima hoor.
Maak je geen zorgen.
Ik zeg gewoon doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, het kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja want het tast de zuurgraag aan in de schaamstreek.
er zijn goede zeepemulsies te koop om die de zuurgraad niet aantasten! voorkomt een hoop ongemak en irritaties!

Toegevoegd na 1 uur:
zuurgraag= zuurgraad ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ bosuiltje: Je hebt gelijk v.w.b. vrouwen. Maar voor mannen maakt het niet zoveel uit. Maar dan zit ik mij misschien weer met vrouwenzaken te bemoeien.
Gewoon eraf! Heb je niets meer te shampoen en net zo hygienisch!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zuurgraad in de schaamstreek?
Er wordt niet over geslachtorganen gesproken,slechts over schaam haar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had in haar profiel gezien dat ze een dame is dus vandaar dat ik het over zuurgraad heb.
Bij dames komt shampoo al heel makkelijk in de schaamstreek dus ja ik heb het over de zuurgraad want hou het shaamhaar maar eens gescheiden van de schede!
dan is het toch beter om geen risoco te lopen en gewoon een zeepemulsie te gebruiken die in élk geval geen schade veroorzaakt .
Niet als je het al geschoren hebt....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor dat kan best! Spoel het wel goed uit want als je restjes shampoo laat zitten dan gaat het flink jeuken.

Maar eh............. bestaan er nog mensen met schaamhaar?
Gewoon de tondeuse erop!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah nee joh, lekker laten groeien die zooi, afentoe even bij trimmen en huppa. Als ik dat echt bij zou moeten houden ben ik constant bezig met scheren, en scheren is ook niet goed voor de huid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien bij jou in het dorp maar de meeste vrouwen die ik ken hebben toch echt weinig tot niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat mensen lekker zelf kiezen of ze hun schaamhaar afscheren of niet. Het is een natuurlijk gegeven, dus niks mis mee om schaamhaar te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Edje, dat zegt meer over de vrouwen die jij kent dan de vrouwen in het algemeen. Bah wat een jeukzooi dat scheren... Liever een leuk bosje dan een ontstoken stoppelveldje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lang leve de Afro!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jak Edje, geen Afro. Of kaal of een klein streepje, maar niets doen is onhygienisch en bovendien foeilelijk.
Op nog geen enkele shampoo verpakking heb ik de waarschuwing: NIET TE GEBRUIKEN VOOR SCHAAMHAAR" zien staan,dus,ja,dat kun je rustrig doen!
Impliceert deze vraag,dat je het eerder nooit deed,of met groene zeep?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, geen groene zeep :)
Je kunt shampoo voor elk haar gebruiken dus ook voor schaamhaar. Het zal het haar gewoon schoonmaken zoals het je hoofdhaar schoonmaakt.
Je moet alleen wel heel weinig gebruiken anders heb je te veel schuim.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem dan een babyshampoo...die is pH neutraal, en maakt het lekker zacht...wel altijd goed uitspoelen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik Natusan babyshampoo. Daar kan je zelfs je ogen mee schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan geen kwaad. Ik gebruik altijd shampoo en nooit geen probleem!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang het geen kleurshampoo betreft zul je er weinig hinder van doen ondervinden. Echter ben je een meisje, dan is voorzichtigheid geboden dat het niet "in" je komt. Inderdaad kan dan de zuurgraad worden aangetast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat kan geen kwaad.
Als je je haren uitspoelt loopt de shampoo toch ook langs je lijf en langs je schaamhaar?
Daar krijg je toch niks van?
Daar is niks op tegen.

Niet je schaamstreek uit gaan wassen, met wat dan ook.
Dat is niet nodig.
En je goed afspoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niks mis mee, maar niet in je vagina, die kun je beter gewoon spoelen met schoon water, om het natuurlijk evenwicht niet te verstoren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je een gevoelige huid?
zo ja, gebruik dan speciale shampoo voor de schaamstreek te halen bij de apotheek of drogist.
Ikzelf heb een gevoelige huid en was het met nutral (shampoo (ook douchegel van) zonder parfum etc. zodat het niet gaat irriteren.