Welke kledingmaat moet dit voorstellen?

Het komt van een aziatische site, maar het is ONE SIZE. De modellen van de site zijn erg slank.. Wat ik me afvraag, One size in Nederland is gewoon een maar voor iedereen(meestal). Maar aangezien de modellen van de site supersmal zijn, is dit dan gewoon een maatje XS of S? Informatie die erbij stond staat hier beneden, wie kan me helpen?

One Size:
Total Length: 78.74cm / 31", Shoulder Width : 35.56cm / 14",
Bust: 91.44cm / 36", Waist: 96.36cm / 38",
Hem: 73.66cm / 29", Sleeve Length: 25.4cm / 10",
Arm Circumference: 25.4cm / 10", Cuff: 13.97cm / 6",
Hips: 111.76cm / 44",

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.5K

Het beste antwoord

Ach, ook een Nederlandse 'one size' fits mij bepaald niet, maar inderdaad, een Aziatische 'one size' is voor onze begrippen wel HEEL erg klein ; een Chinese medium is ongeveer een Nederlandse small. (En one size zit meestal tussen medium en large in, met weinig tot geen pasvorm).

Een buste-omvang van 91.4 centimeter past zelfs bij maatje 36, maar dat de taille dan weer 96 centimeter is lijkt weer meer op zwangerschapskleding ;-)
De heup van 112 cm is echter weer in de buurt van maat 38. Beetje apart kledingstuk dus, of voor iemand met een HELE platte boezem (nog minder dan de taille), of er is iets verkeerd gegaan met inkloppen van de maten.

Maar afgaande op de taille-heup zou ik zeggen dat het maat 38 ; een s-je is. (met een xxs/xxs-buste ;-) )

Het beste kun je je eigen maten nemen en die vergelijken met de op de site gegeven maten. Buste, taille en heup zijn de aten die je moet hebben, lengtematen alleen als je beduidend langer dan 1.65 bent. (Want dan zouden rokken en mouwen wel eens erg kort kunnen uitvallen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, de meisjes op de site hebben een platte boezem.. Al ziet het truitje er bij de taille niet uit als heel breed. Maar als je dit truitje met een cup C aandoet, past ie dan wel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, de borstomvang van iemand met maat 38 (taille) en een C-cup ligt in de buurt van de 118 cm. Gaat niet lukken. Maat 36 met een C-cup heeft een borstomvang van ca. 108, maat 34 van 98 cm. Maar dan zijn de taille en de heup weer veel te wijd. Ik schat het een 38 met een maat-36-A-cupje. Maar zelfs dan vind ik hem van boven aan de krappe kant. Nog een opmerking : kleding uit Japan en China gaat vrijwel ALTIJD langs de douane, waardoor er nog eens iets van 25 euro inklaringskosten en BTW overheen komt, en valt dus bijna altijd beduidend duurder uit dan je dacht. Een extra reden om te bedenken of je die gok wel wilt nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neeeeeeeeee oh mijn god ik vond t allemaal zo leuk :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn dochter (toen wel ongeveer dat maatje, inmiddels ook een te grote boezem) is er ooit een keer ingetrapt met een jurkje dat daar maar veertig euro kostte.
Met verzendkosten en douane heeft het kreng echter ruim over de tachtig gekost ; toen was de lol er wel af, en snapte ze waarom die jurken in Nederland tegen de 100 euro kostten.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pfoe, in ieder geval, ik heb gevonden waarom het bij de heupen zo wijd is, er zit nog een rokje aan wat best wijd is! http://www.yesstyle.com/en/catworld-inset-skirt-bow-accent-top-oatmeal-one-size/info.html/pid.1024253592
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben in Azië geweest en heb daar een beetje geshopt voor kleding en ook beha's maar dat werd niks; Aziaten hebben geloof ik over het algemeen heel andere lichaamsverhoudingen, waaronder inderdaad heel kleine borstjes...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weer een top antwoord!

Andere antwoorden (1)

in het aziatisch wil dat ook een maat voor iedereen zeggen, ben ook in azie geweest en wist toen ook niet wat het betekende, tot ik het vroeg (:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk niet dat dit een 'One size fits all' truitje is.. http://www.yesstyle.com/en/catworld-inset-skirt-bow-accent-top-oatmeal-one-size/info.html/pid.1024253592