welke jeansmaat heb ik als mijn confectiemaat (broek) 28 is?

Toegevoegd na 1 uur:
betreft herenkleding.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Mode
2.7K
Amadea
8 jaar geleden
Broekmaat is dan toch hetzelfde als jeansmaat? Confectiematen hebben hogere getallen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je jeansmaat 28 inch is (taille) is je confectie damesmaat maat 34/36, je herenmaat maat 44/46 ; beiden maat S.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
meestal draag ik in termen van S M L een 3XL.....

Het beste antwoord

Als je jeansmaat 28 inch is (taille) is je confectie damesmaat maat 34/36, je herenmaat maat 44/46 ; beiden maat S.

Naast de taillemaat hebben jeans echter vaak ook nog een lengtemaat (bijv, 30, 32). Je maat is dan 28/30 bijvoorbeeld. Heb je hele lange benen (32 inch +) of hele korte (28-) dan heb je een zogenaamde L- of K-maat, waarbij je het getal voor de confectiemaat moet verdubbelen of halveren.(Dus een korte herenmaat 46 is maat 23, een lange herenmaat 46 is maat 92).

Waarbij ik nog wel even moet aantekenen dat er tussen de verschillende merken maatverschillen kunnen zijn. Wil je zeker weten of een online besteld kledingstuk gaat passen, neem dan je maten en vergelijk ze met de maattabel van DIE site, van DAT merk.

Toegevoegd na 2 uur:
Na je opmerking dat je confectie-maat de(K)-maat 28 / XXL is :

Dan is je "normale" vergelijkbare confectiemaat 56 - kan zo niet zien of het een buikmaat is, maar dat maakt alleen uit voor pantalons / colberts, niet voor jeans .
Dat zal jeansmaat 38 zijn (omtrekmaat). De pijplengte moet je dan even laten berekenen; de "standaard" 32 zal je te lang zijn.

Zie bijvoorbeeld http://www.damamotorkleding.nl/media/wysiwyg/herenmaten.jpg
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
sorry, het gaat om een heren maat 28( "gewone" herenmaat 56 en dan meer breedte) dat is iets groter dan wat je in gedachten hebt denk ik...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ah, K-maat 56. Buikmaat of gewone K-maat ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan is je "gewone" vergelijkbare confectiemaat 56 - kan zo niet zien of het een buikmaat is, maar dat maakt alleen uit voor pantalons / colberts, niet voor jeans .
Dat zal jeansmaat 38 zijn (omtrekmaat). Zie bijvoorbeeld http://www.damamotorkleding.nl/media/wysiwyg/herenmaten.jpg
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
hartelijk dank! (hier kan ik wat mee!)