Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een nep bontjas net zo warm als een echte bontjas en issoleert hij net zo goed?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Mode
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat ligt aan het bont, de ene soort is beduidend warmer dan de ander, maar het korte antwoord is gewoon "nee". Als is het maar omdat bont haar op leer is, en het leer al veel kou en wind tegenhoudt, en nepbont een (vrijwel altijd synthetisch) geweven of gebreide stoffen basis heeft. De voering is in een dergelijke jas het belangrijkst ; dat die een beetje winddicht is. De kunststof vezels houden wel lucht vast, maar niet te vergelijken met echt bont, dat veel dichter en zwaarder is.

Voor in ons klimaat echter is ook een nep-bontjas in de regel altijd warm genoeg. We hoeven ons hier niet tegen Siberische winters en poolwinden te beschermen ; als het onder de tien graden onder nul komt hebben we al een 'strenge' winter. Een jas van bijvoorbeeld beverbont kan wel min veertig hebben.

Goed onderhouden bont echter gaat wel vele malen langer mee dan synthetisch bont ; dat is relatief natuurlijk erg snel versleten. Maar daar is de prijs dan ook naar. Echt bont is eigenlijk een overbodig luxe-product in gebieden met ons klimaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
Als je met een (zelfs dure) nep-bontjas in de regen loopt wordt het een vod. Zwaar, on-ogelijk en armoedig. Bij mij hangt hij alleen nog maar in de kast om er een hondenkussen van te maken (omdat hij toch een bak met geld heeft gekost).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar met een echte bontjas kun je ook niet altijd in de regen lopen, hoor. Die kun je ook helemaal verpesten daarmee. Sneeuw klop je er wel af, maar regen is rotspul.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij mij gaat het er om wat moet ik een echte of een nep bontjas, In mijn familie van moeders kant ( deze komt uit Canada ) is het een traditie van moeder op dochter om bontjassen te dragen, en ik ben de 9de generatie en heb na wat zoek werk en info te hebben gevraagd van mijn tantes en nichten besloten om voor een echte bontjas te gaan.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding