Hoe maak je je haar zachter?

Ik had toen ik klein was vrij zacht haar. Maar nu zijn mijn haren veel dikker en stijver waardoor ik mijn haar moeilijker in vorm kan houden. Als ik 's ochtends wakker word is mijn haar vaak aan 1 kant afgeplat. Daarom ben ik genoodzaakt mijn haar altijd kort te laten knippen. Maar omdat ik ook eens wat anders wil, wil ik weten of er een methode of een middel is om je haar zachter/flexibeler/makkelijker stijlbaar haar te laten worden. Omdat ik gewoon een keer van stijl wil wisselen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
7.5K

Antwoorden (16)

Er zijn div creams in de handel om je haar zachter te maken.
Mijn vriendin gebruikt wel eens olijfolie word er inderdaad erg zacht van,maar is moeilijk er uit te wassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Af en toe een haarmaskertje gebruiken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe je je haar echt zacht krijgt is,na t wassen met shampoo wassen met cremespoeling(ik gebruik t liefst van schwarzkopf anti-klit spoeling doorkammer)en dan is de truc dat je de cremespoeling niet helemaal uitspoelt.het is niet slecht voor je haar,en gegarandeert super zacht haar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Amandelolie van de drogist is heel zacht voor je haar en tegelijkertijd heel goed voor je hoofdhuid. Eens in de zoveel tijd een half kopje lauwwarm laten worden en in je haren smeren. Een uur laten intrekken met folie eromheen en dan goed uitwassen. Het glanst dan ook heel mooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan je een geheimpje onthullen met betrekking tot het verkrijgen van zacht, zijdeachtig haar. Het bestaat uit drie woorden: conditioneer, conditioneer en conditioneer middel. Oké er is iets meer dan dat, maar het gebruik van een conditioneer middel is DE sleutel. Zoals gezegd, de dagelijkse dingen kunnen een negatieve invloed op ons haar hebben. Het gebruik van een föhn, krultang, ijzers, de blootstelling aan wind, zwembad en zeewater, overmatig veel zon en zelfs slapen, dit alles kan zorgen voor schade aan het haar. Het ene wat meer dan het andere. Deze activiteiten zorgen voor het zwellen van de buitenste laag van het haar en voor een ruwe structuur. Zoiets als stro. In deze staat is het haar gevoelig om vocht te verliezen en zeker als het wordt blootgesteld aan de invloeden zoals hierboven beschreven.

Lees meer hierover op onderstaande site:

http://www.kapsels.net/haarvragen/zachthaar.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door shampoo op je haar te smeren, dan is je haar behoorlijk zacht, hehehe
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek bij de drogist naar haarcreme, die je niet uit hoeft te spoelen.
Als je 's ochtends wakker wordt, kun je toch dat afgeplatte haar heel makkelijk weer vol maken, door er iets van haacreme in te smeren.

Werkt het beste, als je je hoofd ondersteboven houdt en er dan een lekker dot van dat spul in te wrijven. Daarna stijlen.

Regelmatig een haarmasker doet ook veel voor je haar.
Er zijn genoeg kant en klare maskers en mijn kapper zegt dat je die ook best als stylingproduct kan gebruiken, zoals schuim of gel.

Hier vind je al wat tips voor het zelf maken van zo'n masker.

http://www.goeievraag.nl/vraag/makkelijke-zelfgemaakte-haarmasker.56269
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds ruim 2 jaar nu gebruik ik geen shampoo meer. Ik heb dezelfde klachten en wilde mijn haar lang hebben. Het zag er erg droog uit en voor sommigen was het 'dood'... het was niet zo maar omdat de droogte van het haar zo enorm was snapte ik wel dat het gezegd werd. Ik keeg de tip te stoppen met shampoo en ben dat een maand lang gaan proberen. Dat is goed bevallen en nu gebruik ik helemaal geen shampoo meer. Kappers zullen vertellendat het niet goed is voor je haar.. (hteorie want z eheben het niet uit geprobeerd.) Dat je haar vuil wordt.. nou...dan zou dat na 2 jaar toch zeker wle zichtbaar moeten zijn he, maar nee!
Resultaat is; Mijn haar is zachter, handelbaarder, glanzender, soepeler, valt minder uit en groeit enorm!!!
Ik zou zeggen neem de stap en probeer het voor een tijdje...en beslis dan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ppff Ik vergeet er helemaal bij te zeggen dat ik ipv shampoo nu alleen conditioner gebruik. Trouwens als je naar de ingredienten kikjt van conditioners en bijpassende shampoo's dan zul je zien dat het alleen de zeep additiven zijn die verschillen de rest is vaak helemaal het zelfde. Juist die additiven drogen je haar zo uit en tasten de zuurwaarde van je huid en haar aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ikzelf heb ook erg droog en stug haar. dit is een heel stuk verbeterd sinds ik fatsoenlijke producten voor mijn haar gebruik. dus niet van de drogist maar van de kapper, en ja die zijn een stuk duurder maar ik (en ook anderen) zien er echt resultaat van. zelf gebruik ik de producten van nexxus maar er zijn meerdere goede merken verkrijgbaar. ik gebruik er shampoo, conditioner en een verzorgingsproduct van. ga eens naar een kappersgroothandel en laat je voorlichten. je zult waarschijnlijk een aantal merken moeten proberen voordat je weet welke producten bij jou goede resultaten geven. ik let er in elk geval op dat de spullen die ik gebruik geen alcohol bevatten omdat die je haar verder uitdrogen.
en wat mij ook erg helpt om mijn haar 's ochtends in model te krijgen; wassen, conditioner erin en verzorgen... dan is het weer fris en kan ik er weer alles mee. (wel wat vroeger opstaan dus ;))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou bij een drogisterij een creme vragen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vriendin met lang haar doet er wasverzachter in, werkt prima en heel goedkoop,
Even in laten trekken en dan uitspoelen.
In tijden dat het gortdroog is, spoelt ze het er niet uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Guhl Deep Repair 19.

Zie dat het niet meer bestaat, maar er is een Amandelmasker voor in de plaats gekomen. Mijn haar wordt heerlijk zacht en soepel daarvan.

Als het je je haar aan de lucht laat drogen, dan moet je het veel borstelen tijdens het 'droogproces' en schudden. Zo wordt je haar ook zachter en minder pluizig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook vrij stug haar, draag het nu kort en heb er minder last van.

Toen ik het lang had, kocht ik shampoo bij een Indische of Surinaamse toko. << Deze heeft het altijd op voorraad.
Zij verkopen shampoo van Revlon- creme of nature, de fles is creme kleurig met roze letters! Niet in andere winkels verkrijgbaar, deze zijn geschikt voor droog en stug haar. Surinaamse mensen hebben vaak droog en stug haar. Deze shampoo is daar speciaal voor ontwikkeld.
Het maakte mijn haar zijdezacht! Gebruik het nu nog.
Zijn grote flacons, niet duur en je doet er erg lang mee.

Ik had allles al geprobeerd, maskertjes, olie enz.
Maar deze shampoo werkt écht heel goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn verschillende soorten cremevoedingen in elke drogisterij te verkrijgen. Zelf gebruik ik swarzkopf cremevoeding, dit maakt mijn haar een stuk zachter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zweer bij serum! Over het algemeen wat duur, maar je hebt maar een klein beetje nodig! Wanneer je te veel gebruikt wordt je haar zwaar en vettig. Action heeft overigens een prima goedkoper alternatief.. € 2,99
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik gebruik voedende creme van palmolive, deze maakt je haar zeer zacht, en makkelijk door kombaar.
ook de schampoo is erg goed,
daarnaast kan je een verzachtende en voedende haar creme gebruiken, ik heb de gele pot van elvive, perfect spul,
probeer het eens !!
hier heeft het geholpen, !!