Hoe heette de kledingwinkel JBC vroeger?

Ik heb vernomen dat de winkelketen JBC vroeger een andere naam had. Alleen vind ik hier op het internet niets over. Het had iets van een Duits achtige naam.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Mode
1.9K

Het beste antwoord

JBC is genoemd naar de oprichter: oud-wielrenner Jean Baptiste Claes.
Dus de winkel heeft altijd zo geheten.

Toegevoegd na 7 minuten:
Misschien ben je in de war met damesketen Mayerline, die JBC in 2013 overgenomen heeft.

Toegevoegd na 18 minuten:
Dit is overigens een voorbeeld van een ambigue zin: het is niet duidelijk wie het onderwerp en wie het lijdend voorwerp is.
Beter: Mayerline is in 2013 door JBC overgenomen.

Toegevoegd na 10 uur:
Klopt niet helemaal: de naam JBC is er pas gekomen toen Jean Baptiste Claes zo'n zes winkels had. Voorheen heette de winkel "De Amerikaanse Stock''.
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ben bijna zeker dat het vroeger anders genoemd is geweest.
SimonV
8 jaar geleden
Ook hier:
"De familie Claes van kledingdistributeur JBC, genoemd naar stichter Jean-Baptiste Claes, is een schoolvoorbeeld van een familiebedrijf dat erin is geslaagd de Limburgse grenzen ver te overschreden." http://www.nieuwsblad.be/cnt/ghi1hbv7q Ik kom in de geschiedenis van het bedrijf nergens tegen dat JBC ooit een andere naam heeft gehad.
SimonV
8 jaar geleden
Dus toch wel: "De Amerikaanse Stock".
Het tegendeel van een Duitse naam...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat was de naam die ik zocht dankjewel ;)