Hoe haal ik peurschuim van mijn sieraden af?

Ik heb een tijdje geleden peurschuim op een bedel van mijn pandora armband gekregen. Heeft iemand enig idee waarmee/hoe ik dit eraf kan krijgen zonder het sieraad te beschadigen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Mode
1.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Uitgehard purschuim kun je alleen "mechanisch" verwijderen: Gewoon voorzichtig weghalen met nagel of niet al te scherp voorwerp.
Afhankelijk van ondergrond sieraad (!) kun je evt. restant voorzichtig proberen te verwijderen met fijn schuursponsje + water en zeep.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gebruik aceton of nagellakremover voor een metalen bedel. Niet gebruiken als er ergens lijm is gebruikt.

Antwoorden (2)

als de purschuim droog is kun je het er afkrabben.
Ik lees in de bron ook over nagellak remover dat dat zou werken. of 'schuren' met kurk
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wacht tot het uitgehard is en verwijder het mechanisch of met cellotape.
GEBRUIK GEEN ACETON of erg nog tolueen, dat wil domweg niet. Pur lost zo goed als nergens in op als het uitgehard is en als het niet uitgehard is smeer je het eerder uit dan dat je het los krijgt
Als het materiaal zelf tegen hitte kan is branden een optie(verfbrander)