Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe haal ik peurschuim van mijn sieraden af?

Ik heb een tijdje geleden peurschuim op een bedel van mijn pandora armband gekregen. Heeft iemand enig idee waarmee/hoe ik dit eraf kan krijgen zonder het sieraad te beschadigen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Mode
1.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Uitgehard purschuim kun je alleen "mechanisch" verwijderen: Gewoon voorzichtig weghalen met nagel of niet al te scherp voorwerp.
Afhankelijk van ondergrond sieraad (!) kun je evt. restant voorzichtig proberen te verwijderen met fijn schuursponsje + water en zeep.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gebruik aceton of nagellakremover voor een metalen bedel. Niet gebruiken als er ergens lijm is gebruikt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

als de purschuim droog is kun je het er afkrabben.
Ik lees in de bron ook over nagellak remover dat dat zou werken. of 'schuren' met kurk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wacht tot het uitgehard is en verwijder het mechanisch of met cellotape.
GEBRUIK GEEN ACETON of erg nog tolueen, dat wil domweg niet. Pur lost zo goed als nergens in op als het uitgehard is en als het niet uitgehard is smeer je het eerder uit dan dat je het los krijgt
Als het materiaal zelf tegen hitte kan is branden een optie(verfbrander)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding