Welke verzorgingsmiddelen kun je het beste gebruiken tegen irritatie na het scheren van de schaamstreek?

Na het scheren van mijn schaamhaar heb ik altijd enorm veel last van irritatie. Nu ben ik op zoek naar manieren om dat zoveel mogelijk tegen te gaan.

Ik heb al wat goede tips gevonden omdat tegen te gaan, bijvoorbeeld met de haargroei mee scheren ipv ertegenin, en juist elke 3 of 4 dagen scheren ipv alleen maar als m'n vriendje langs komt ;).

Nu ben ik nog op zoek naar de beste verzorgingsmiddelen om te gebruiken.

Weet iemand hoe effectief scheergel is? Zoals bijvoorbeeld Gilette Satin Care voor de gevoelige huid?

En wat zijn de beste middeltjes die jullie aanbevelen om na het scheren te gebruiken? Ik heb nu Nivea Body Lotion voor de gevoelige huid gekocht, maar nog niet durven gebruiken want volgens iemand anders is dat juist heel gevaarlijk omdat het PH-neutraal is en de vagina niet, dus dat het de zuurgraad ernstig zou kunnen verstoren.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Iemand die kan bevestigen dat dit wel/geen gevaar is? En misschien suggesties voor andere producten die beter werken?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
27.3K

Antwoorden (11)

ik neem aan dt de irritatie bij je venusheuvel zit en niet bij je lippen. in dat geval kun je rustig bodylotion gebruikrn, gewoon niet tussen je lippen. nog wat tips: electrisch scheren, aftershave lotion van nivea, en de 'naden' goed zweetvrij houden. katoenen onderbroekjes ipv nylon ed. succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die irritatie is niet te voorkomen!
Als je pas begint met scheren zul je altijd irritatie houden, je huid is hier namelijk niet gewend aan het scheren!
als je het dagelijks een langere tijd doet, zul je geen irritatie meer hebben!
Zorg er ook voor dat je niet transpireert na het scheren..
Daar krijg je ook een geirriteerde 'muts'van;-)
dus of dagelijks scheren..of helemaal niet scheren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het kan; met de haartjes meescheren. Cremespoeling als scheerschuim gebruiken en na het scheren even masseren met de handdoek. Ik gebruik het liefste mesjes met kant-en-klare zeepstukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cremespoeling werkt inderdaad ook goed!
Zolang je niets ín je vagina smeert, hoef je je geen zorgen te maken over de zuurgraad van je vagina, dus dat is al een zorg minder.

Dan mijn gouden tip: niet scheren met schuim of gel, maar met olie. Dat is te koop als peperdure scheerolie, maar het allerbeste resultaat krijg ik met simpele babyolie. Ik gebruik het onder de douche: goed nat maken, babyolie erop, scheren, afspoelen. De babyolie laat dan ook een verzorgend laagje achter, hierna dus niet in de weer gaan met zeep! Daarna heb ik geen verzorgende lotion meer nodig.

Natuurlijk ook op letten: gebruik goede, nieuwe mesjes.

Waar ik overigens ook verrassend goede irritatie-vrije resultaten mee krijg: elektrisch scheren. Een goede ladyshave met een niet te grote kop en een speciaal blad voor gevoelige delen, werkt prima. Als je bij de Mediamarkt of dergelijke zaak kijkt, zie je dat er tegenwoordig een groot aanbod is van ladyshaves die nu eens niet alleen voor de benen bedoeld zijn.

Je scheert elektrisch wat minder diep dan nat, dus moet je het iets vaker bijhouden. De bonus is dat je door dat minder diepe scheren ook amper last kúnt krijgen van ingroeiende haartjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon zinkzalf. Bij iedere drogist (danwel kruidvat o.i.d)te koop. Ook ideaal als je je oksels hebt geschoren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Belangrijk is dat je een scheerschuim of gel neemt, die speciaal voor de gevoelig huid is. Daarna een bodylotion zonder parfum. Parfum in de lotion wil nog wel eens voor huidirritatie zorgen na het scheren. Verder heb je zelf al ontdekt dat je met de haargroei mee moet scheren. Verder een goed scherp mes gebruiken, zodat je niet onnodig vaak over hetzelfde stukje huid hoeft te schrapen. zodra je vaker hebt geschoren, zal je huid er steeds meer aan wennen en minder gevoelig reageren op het scheren.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Ook ik heb jaren last gehad van heel veel irritatie.. na alles geprobeerd te hebben, kreeg ik de tip om iedere dag bij het douchen, het scheren bij te houden..en dat was echt de gouden tip voor mij... nooit meer me hoeven schamen bij het zwembad of op het strand!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor na het scheren: insmeren met creme waaraan je een verpulverde aspirine (geen paracetamol) hebt toegevoegd.
helpt geweldig tegen ontstekinkjes en irritatie.
14 jaar geleden
Onder het douchen scheren omdat je huid dan lekker warm en soepel is. Na het afdrogen de schaamstreek inseren met aloevera balsem. Moet je wel een goede halen met een hoog concentraat aloevera. En natuurlijk scheren met een scherp mesje, botte mesjes zorgen ook voor huidirritaties. Tegen de haargroei is het gladst maar kan je wel ingegroeide haartjes van krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het allerbelangrijkste zijn goede scheermesjes.
Ik gebruik altijd Gilette Mach3 Turbo. Deze is zo superscherp dat het heel snel scheert, dus je hoeft niet zo vaak over hetzelfde plekje. Met dit mesje heb je echt geen irritatie. In combinatie met Satin Care scheergel gaat het uitstekend.

Na het scheren is het beter om niets op te smeren. Je huid is dan te 'open' waardoor je juist irritatie krijgt als je er van alles op gaat smeren.

Oh ja en altijd binnen 20 minuten scheren omdat je huid anders te week wordt wat de kans op ingroeiende haartjes bevordert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve olie als scheercreme is ook gewone vaseline als verzorging prima.
Je schaamstreek is gewoon je huid.
En dat heeft niks te maken met de ph waarde van je vagina.
Als het maar lekker vet is en niet te veel bijproducten bevat.
Die Nivea Body Lotion zal ook wel goed zijn.
Je smeert het toch niet in je vagina?
Dus dat is geen gevaar.