Welke engelse broekenmaat heb ik?

Ik wil heel graag een broek kopen, helaas hebben ze die alleen in Engeland.
Nu zit ik heel de tijd te puzzelen met welke maat ik moet nemen, aangezien ze daar andere letters/cijfers hanteren. Dus kan iemand me helpen?

Gegevens van mij waar je misschien iets aan hebt:
Taille omvang: 90 cm
Binnenkant been: 82 cm

Ik heb deze maattabel gebruikt:
http://www.boohoo.com/europe/size-guide/size-guide/page/size-guide

En het gaat om deze broek:
http://www.boohoo.com/europe/mens-clothing/jeans/icat/new-in/cuffed-acid-wash-jeans/invt/mzz95591

Mocht je meer informatie over mijn lengtes nodig hebben, vraag gerust.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
3.6K
Amadea
9 jaar geleden
Wat handig is om te weten: welke Amerikaanse jeansmaat draag je? Die getallen (bijvoorbeeld 33/34) zeggen mij meer dan die twee cm-cijfers.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik draag 32/34
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb net even gekeken... broek wat ik nu draag is 32/32. dus wat zou ik dan volgens u moeten nemen?
Amadea
9 jaar geleden
Als die broek echt niet te kort is, dan moet je 32R hebben.

Het beste antwoord

Qua wijdte komen de Amerikaanse en Engelse jeansmaten met elkaar overeen. Dus je moet maat 32 hebben (als klopt wat jij schrijft in je reactie dat je jeansmaat 32/34 hebt, want taillemaat 90 centimeter hoort bij jeansmaat 36).
Volgens http://www.boohoo.com/europe/size-guide/size-guide/page/size-guide is de lengte 34 bij hen aangegeven door Long. Jouw maat voor de gevraagde broek is dus 32L (en daar staat helaas bij dat die 'not available' is).
[Of het moet 36L zijn, als jouw opgegeven informatie niet klopt!].
Amadea
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je deelt gewoon wat je gemeten hebt door 2.54 (=inches). Dus taille is dan 35.5 en binnenkant been (leg)= 32.3. Dus de broek die meest in de buurt komt is de 36R (de R is van regular inside leg = 32 inch). UK werkt met lengtematen S(hort) R(egular) L(ong), zoals ook in de andere tabel is aangegeven. De waist (taille)-maat is gelijk aan wat je hier in NL aantreft qua maataanduiding, bijv. bij spijkerbroeken. Over het algemeen vallen broeken uit UK eerder te klein uit dan te groot (mijn ervaring). Dus een taille van 36 inch zou jou met je 35.5 taille ws wel goed passen, maar aantrekken is uiteindelijk de enige mogelijkheid om daar precies achter te komen !