Waarom groeien de haren op je benen of schaamstreek maar tot 1 bepaalde lengte? Waarom groeien de haren op je hoofd steeds aan 1 stuk door?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Mode
1.2K

Antwoorden (5)

Ja, dat is me er eentje.

Ik kan alleen maar bedenken dat bij je benen en schaamstreek de kleding een rol speelt.
Maar dat kan ook onzin zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Al het lichaamshaar heeft een maximale lengte. Het heeft te maken met de maximale lengte die het haarzakje of haarfollikel kan ondersteunen. Ons hoofdhaar is wat afwijkend van de rest van het lichaamshaar omdat dit veel langer kan groeien (beter gezegd: niet zo snel uitvalt), maar ook daarbij zal er een maximum zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je lichaamsbeharing is door kleding onderhevig aan slijtage, onze voorouders die in berenvellen liepen hadden dan ook een weelderige vacht.
Denk maar eens mensen die altijd een hoed dragen, waar de hoedrand je hoofd raakt zullen de haren minder snel geknipt hoeven te worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Groeien de haren op je hoofd steeds door ? Dan zouden er mensen kunnen rondlopen met 2 meter lang, of nog langer haar. Het antwoord moet zijn: Nee, er is een grens aan het fabriceren en onderhouden van haarcellen. En dit verschilt per plek en persoon. Geen standaard oplossing dus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij de meeste mensen groeit het hoofdhaar tot ongeveer 60cm/1m vor het afsterft en uitvalt, de vrouw met het langste haar heeft echter haren van meer dan 5 meter lang! Zij heeft dus een anders soort haarcellen dan wij hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar hoe weet die haar dan dat ie zo en zo lang is???
Dit heb ik me dus ook al wel eens afgevraagd...
+1 voor de vraag