Hoe maak je (makkelijk) je navel proper?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik bedoel echt de binnenkant van de navel.

Toegevoegd na 16 uur:
Ik bedoel inderdaad in het kuiltje.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
7K
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik begrijp je toevoeging echt helemaal NIET. Hoezo "binnenkant"? Aan de binnenkant van de huid? Daar kom je nooit bij - gelukkig. Of bedoel je "in" het kuiltje"? Moet je daar iets speciaals voor doen dan? Heb jij zo'n dichtgelubberde navel of zo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel inderdaad in het kuiltje.
Cryofiel
14 jaar geleden
Hoe kan het dat jij niet in jouw kuiltje kunt komen? Ik steek er zonder problemen het topje van mijn wijsvinger in - past precies!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg toch niet dat ik er niet in kan komen. Jij hebt dat ervan gemaakt!
Cryofiel
14 jaar geleden
Oh, dat leidde ik af uit je vraag. Daaruit las ik dat je moeite hebt het kuiltje van je navel te kuisen. Als je je vinger met gemak in het kuiltje kunt doen, waarom heb je dan een probleem met het proper maken?

Het beste antwoord

Kijk, en dát kan nou weer WEL heel goed met een wattenstaafje ; zijn die dingen toch nog ergens goed voor.
Je hoeft niet bang te zijn dat je het vuil verder naar binnen duwt ofzo.

Het makkelijkste kun je met een beetje bodylotion of babyolie op het wattenstafje werken, om het eventueel wat vastgekoekte vuil los te maken en te kunnen verwijderen. Het vuil in de navel is meestal afkomstig van pluisjes van kleding, en geen echt 'smerig' vuil ofzo. Het komt ook vrij makkelijk los.

Als je een heel diepe navel hebt kan dat wel eens lastig of zelfs een beetje gevoelig zijn, maar met een wattenstaafje kun je overal goed bij en richt je geen schade aan. Het is echter lang niet elke bad/douchebeurt echt nodig ; meestal is gewoon je helemaal wassen voldoende om het te verhelpen of zelfs te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+klopt met n wattenstaafje met wat babyolie of lotion gaat t prima
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Ik heb je advies uitgeprobeerd en nu hoor ik niets meer met mijn navel. Aangezien dat juist de bedoeling was ben ik blij met je antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neeeee! Door medisch advies is mlodewijk doof geworden aan één navel! En hij hád er al maar één!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, wat zeg je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:lol:
Je moet de wattenstaafjes er ook iedere keer weer UITHALEN na gebruik, Lodewijk. Anders hoor je er op een gegeven moment inderdaad niks meer mee, en je krijgt ook zo'n rare bult in je bloes.

Andere antwoorden (11)

gewoon flink onder de douche
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel echt de binnenkant van de navel.
Een lang bad nemen met veel badolie erin en dan met een washandje schoonpoetsen neem ik aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stap 1: onder de douche stappen.
Stap 2: je navel wassen.
Stap 3: de boel goed afdrogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel echt de binnenkant van de navel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je daar dan niet bij? Gewoon met je vinger erdoorheen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Het is eigenlijk zo simpel. Andere suggestie zou kunnen zijn: Staalborstel op je dremel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's bij mijn navel inderdaad volslagen onmogelijk, Suzy, daar komt geen water bij zonder hulp. Ik HEB al een heel diepe navel, en die veertig kilo overewicht (minimaal) maakt het niet bereikbaarder. Dus ja, ik heb écht een binnenkant van de navel, en vind de vraag dus helemaal niet raar. Trouwens, toen ik nog slank was - voor zover ik nog herinneringen heb aan die tijd - had ik ook al een heel diep liggende navel.
Inderdaad is een douche of bad natuurlijk het beste.
Makkelijk/snelste: wat mijn moeder vroegerals tip gaf.. was met een wattenstaafje 't schoonmaken omdat een washandje niet altijd overal bij kwam.
Maar ik vond dat nooit echt een prettig gevoel dus nee..

Ga maar lekker douchen of in bad! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een wattenstaafje (oorstokje)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
douchekop op dunne sterke straal zetten en jouw navel flink schoonspuiten. Goed inzepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eerst met een wattenschijfje met water en zeep
goed afdrogen met een puntje handdoek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon lekker uitpulken......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Handen inzepen onder de douche, navel met je vinger schoonmaken, en goed uitspoelen met de douchekop, want opgedroogde zeepresten ruiken op den duur ook niet lekker denk ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een wattenstaafje met wat babyolie goed reinigen.
Let wel op even goed uitspoelen omdat er juist kledingpluisjes aan die vettigheid blijven kleven als dit blijft zitten en is de cirkel weer rond
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga in bad, zodat het zacht wordt, en zet dan een harde douchestraal op je navel zodat het goed schoon kan spoelen zonder dat je de huid beschadigt.