Heeft reclame voor scheerapparaten invloed op ons schoonheidsideaal?

Al die willen te kaap'ren varen moeten mannen met baarden zijn - tegenwoordig hoort een man superglad te zijn.
Vrouwen oksels moeten geschoren zijn, en bikini lijn superstrak.

Komt dit doordat de reclame ons beeld van schoonheid veranderd?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, de reclame liegt ons voor dat iemand die ongeschoren is onverzorgd is, en komt derhalve met zijn eigen schoonheidsideaal dat relateert is aan hun verkoopcijfers.

ik denk niet dat het daar mee te maken heeft de mensen willen er gewoon verzorgd uitzien en daar hoort een geschoren lichaam {op bepaalde plaatsen dan} ook bij

De reclame heeft er zeker mee te maken, plus het is wel hygienisch ook! En IK vind het er veel prettiger uitzien!

Baarden en snorren komen weer terug, het schijnt dat dat te maken heeft met de (zogenaamde) Kredietcrisis. Je ziet steeds meer dressmen (mannelijke mannequin) met een baard, let maar eens op. Mijn vrouw wordt woest als ik mijn baard afscheer. Nu ik in het verre oosten zit is een baard wel onhandig, de koeling van je hoofd is dan wat verminderd en heb ik het haar er dus afgehaald. In de strenge winter is een baard wel weer handig, een bontje om je waffel was erg isolerend tegen de kou. Als ik terugvlieg naar Nederland, laat ik de baard dus weer staan, anders herkent mijn vrouw me haast niet meer, Je kop verandert enorm door wel of geen baard te dragen Voor de huid echter is het prima, de huid onder de baard lijkt vele jaren jonger dan de rest van mijn hoofd. Daar hoef ik dus geen BOTOX op los te laten, dat spaart dus weer uit. Scheren is overigens een prijzig gebeuren, als Tiger Woods er reclame voor maakt........

Neu, ontharen is niet zo nieuw als het lijkt. Gezichts- en lichaamshaarmode varieert van tijd tot tijd en van cultuur tot cultuur. Romeinen schoren zich ook al rond het begin van onze jaartelling, en er zijn zelfs scheermessen uit de bronstijd gevonden. In Egypte gebruikten vrouwen 4000 jaar geleden al een soort suikerpasta om hun lichaam te ontharen (vergelijkbaar met harsen). Dat deden ze vast niet omdat hun schoonheidsideaal was beïnvloed door reclames voor messen en suiker. Overigens: al die willen te kaap'ren varen moeten niet zozeer mannen zijn die hun baard laten staan, maar mannen die oud genoeg zijn om baardgroei te hebben. Het is geen statement over gezichtsbeharingsmode, maar simpelweg dat je op die route geen jonge jochies mee moet nemen.

iedereen moet natuurlijk zelf bepalen wat mooi is,maar ik vind t personelijk niet aantrekkelijk om een man te zoenen die onder gezichts-haar zit.dat heeft niks met die reclames te maken.heb dat altijd al zo gevonden.ik denk dat mannen tegenwoordig meer kijken naar wat vrouwen prettig vinden,dan vroeger was t uiterlijk van de man meer om "autoriteit" uit te stralen.vandaar die baarden en snorren(denk aan bijbelse fig. en beroepen als politie of kapitein)maar tegenwoordig heeft de man een andere rol tegenover zijn partner,en gezag hebben hoort daar niet meer bij.dus zien ook heel veel mensen dat t eigenlijk schoner is zonder die beharing...zo zie ik t

Iedereen die beinvloedbaar is, zal worden beinvloed door (welke) reclame (dan ook). Het menselijk bewustzijn groeit. Gladder worden (persoonlijke verzorging, hygiene, lichamelijk bewustzijn), hoort daarbij. Dat is een 'lijn' , die er al was, die gevold wordt, en doorgaat. Uiteindelijk zijn we allemaal 'blij' met onze 'kale lichamen'. (persoonlijk ben ik voorlopig nog heel tevreden met mijn 'gazastrook')

Of het door specifiek de scheerapparatereclame komt is een tweede, maar dat de meeste voorkeuren op het gebied van uiterlijk niet aangeboren zijn is een feit. Dat we dat wat we in de jaren zeventig hip vonden er nu niet meer uit vinden zien (gedateerd) komt niet doordat we van binnen zo extreem veranderd zijn. Enerzijds willen we opvallen, anderzijds willen we niet uit de toon vallen. En de commerciële wereld speelt daar gretig op in. De reclame, de kunst, de politiek, de waan van de dag. Alles heeft invloed op onze perceptie van schoonheid. Zelfs het eten van een reep chocolade kan invloed hebben op de wijze waarop je naar de (buiten)wereld kijkt.

Ja dat heeft het, overduidelijk... Reclame is een medium dat een doctrine uit den treure moet herhalen... En dan gelooft iedereen de doctrine (lees boodschap)... De reclame is de meest succesvolle manier van indoctrinatie... Waarom komt er steeds MEER reclame, gewoon omdat het werkt... Waarom is lichaamsbeharing taboe? Reclamejongenswerk...

Kennispartner van GoeieVraag

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100