Wat kan je doen tegen de pijn van Birckenstocks ?

Ik heb laatst birckenstocks gekocht maar ze lopen nog steeds niet lekker, wat kan ik hier aan doen !

Toegevoegd na 29 seconden:
?*

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
12.5K
Amadea
9 jaar geleden
Birckenstocks behoren helemaal geen pijn te doen, maar juist heerlijk te lopen. Conclusie: het is niet het juiste schoeisel voor jouw voeten. Je zult er niet aan kunnen wennen, maar moet op zoek gaan naar een ander merk dat jou wél goed zit. Zo geldt dat bij mij voor schoenen van het merk Mephisto. Daarvan heb ik diverse soorten gepast, maar geen een zit er lekker. Die hebben het verkeerde voetbed voor mijn soort voeten. Ook al zijn anderen er nog zo enthousiast over, ik zal ze niet kopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb het ook gehad met Birkenstocks. Het voetbed zat voor mij niet helemaal op de juiste plaats en dat doet zeer.
Vraag eens aan een schoenmaker of hij een oplossing weet. En vraag dan wel even wat het je gaat kosten als hij/zij dat niet uit zichzelf vermeldt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ten eerste moeten je voeten er aan wennen dus niet direct de hele dag aan en ten tweede als je op de rand loopt heb je de gewone versie want er bestaan ook breedte-maten en dat heb ik ook bij ondervinding en sinds ik de bredere heb, en ik heb mt. 35, loop ik er op als een trein ook 's winters in huis. Succes

Antwoorden (2)

Birkenstocks hebben zo'n bakje en dan kan de voetzoool op die rand behoorlijk pijn gaan doen. Ikheb massá's Birkenstocks versleten en ik ken de pijn/ blaren. Draag ze de eerste tijd met sokjes, meestal komt het dan goed. Ook werkt het ze een keer in de regen te dragen, dan wordt de voering iets zachter. Ook kan ik je als tip geven de harde rand, vaak is het maar een centimetertje, een keer of wat te vijlen met een papieren nagelvijl of als je het hebt, een stukje puimsteen ( vraag even aan moeder of oma of opa als hij wel eens schildert). Dat werkt erg goed. Heb je dat voor elkaar, dsan zijn ze echt heerlijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik loop iedere zomer op birkenstocks, inderdaad net gekocht zitten ze even echt niet lekker ,de zool is dan nog erg stug ,het verstelbare bandje strak genoeg om je voet doen zodat je niet te veel speling hebt ,het teenstukje zit bij de juiste maat wel tussen je tenen maar raakt daartussen niet de huid ,als je dit model hebt
Heb je een model met alleen bandjes over de voet kun je inderdaad beter even inlopen met sokken tot de bandjes soepeler zijn en zich naar je voet hebben gevormd
Zet de bandjes hierbij wel wat strakker dan comfortabel is want eenmaal zonder sokken zullen ze anders te ruim zijn
Na een paar dagen zal je merken dat ze soepeler worden en steeds lekkerder gaan lopen
Ik had het bij mijn eerste paar ook en dat terwijl ze niet super goedkoop zijn maar nu weet ik hoe heerlijk ze lopen als je het gewend bent
En de opstaande rand maakt juist dat ze stevig zijn zodat je op ongelijke ondergronden niet naast je slipper glijdt met alle gevolgen van dien
Hopelijk heb je wat aan de tips ,nog heel veel loopplezier op je birkies ......