Hoe heet de geur als een man deze opspuit uit een geurfles met een drukspuit?

Weet niet hoe ik het anders kan omschrijven. Ik zei dat ik pafrum gebruikte van Hugo Boss omdat het een drukspuit heeft waarop ik commentaar kreeg dat een man geen parfum draagt maar aftershave of ... (wisten ze niet). Ik zei je bedoelt denk ik 'eau de toilette' dat staat namelijk op de parfumfles van Hugo Boss. Hoe heet het nou bij een vent 'eau de toilette' of parfum ik wil geen playfiguur slaan (sla ik zo al genoeg).

Toegevoegd na 1 minuut:
kort door de bocht de mannelijke tegenhanger van parfum bij vrouwen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
Rieneke1
9 jaar geleden
Je hebt eau de toilette, eau de parfum, en parfum: die benamingen geven een oplopende sterkte van de geur aan.
Alles is ook gewoon voor mannen verkrijgbaar.
Je slaat dus beslist geen raar figuur.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ok maar is het nu zo dat vrouwen meestal pafrum dragen en mannen eau de toilette ?
Rieneke1
9 jaar geleden
Nee hoor, dat hangt van een aantal zaken af.
Parfum is het duurste, dus uit financieel oogpunt zal niet iedereen daarvoor (kunnen) kiezen.
Verder is parfum wat sterker, dus dat wordt eerder in de avond gebruikt. Voor overdag is een lichtere eau de toilette geschikter.
Dat geldt voor zowel mannen als vrouwen.
Laat je niet gek maken joh, voorlopig ruik jij lekker! :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De meeste vrouwen dragen ook gewoon eau de toilette. Een parfum is namelijk veel sterker geconcentreerd maar daardoor ook veel duurder. Van een parfum heb je veeeel minder nodig, een drupje is al voldoende voor hetzelfde resultaat als een paar spuitjes eau de toilette. En zelfs dan is de geur vaak nog sterker aanwezig dan van een eau de toilette. Een eau de toilette is bijna altijd een verstuiver, een parfum veelal een druppel flesje. Omdat een parfum veel sterker geconcentreerd is en dus wat 'aanweziger', wordt dit met name voor gelegenheden gebruikt, terwijl een eau de toilette ook gewoon overdag gebruikt wordt.
Van bijna elke geur kan je zowel een eau de toilette als een parfum kopen. Ook voor mannen en nee je slaat dus inderdaad geen raar figuur!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ze heeft in zoverre gelijk dat het geen parfum is maar eau de toilette (staat op de fles). Maar weet jij zo mannenmerken Eau de parfum of Parfum?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
mannengeuren dus
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Armani Acqua Di Gio Essenza – Eau de Parfum
Giorgio Armani Idole dArmani - 30ml parfum
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
laatste is niet goed maar ik heb ze algevonden bedankt!

Het beste antwoord

Er bestaat gewoon mannenparfum. Eau de Toilette is eigenlijk hetzelfde alleen meer verdund. Nog meer verdund is Eau de Cologne.
After shave is voor gebruik na het scheren, bijvoorbeeld om wondjes te verzorgen of je huid te verzorgen na het scheren - want die kan wat gevoelig zijn.

Dus als je als man parfum draagt (je kunt het ook een geurtje noemen, als ze dat minder gek vinden) ben je echt geen playfiguur. Je zorgt gewoon dat je prettig ruikt.

Toegevoegd na 1 minuut:
En hier het verschil tussen Eau de parfum, toilette en cologne:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/83598-verschil-tussen-eau-de-cologne-toilette-en-parfum.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Plus voor jou. klopt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Danke sehr!