Waarom zit er verschil in grootte in dezelfde cupmaat bij verschillende BH's?

Je kent het wel, meisjes die zeggen dat ze een C of D cup hebben, maar waarvan je denkt dat het toch echt niet kan kloppen.
Een vriend en ik waren gisteren in de Bijenkorf aan het rondlopen, toen we (toevallig) bij de lingerie-afdeling kwamen. We bedachten ons nou maar eens te kijken naar die cup maten, en om te kijken of dat nou echt zou kloppen wat sommige meisjes zeggen...
Tot onze verbazing kwamen we er achter dat er echt een enorm verschil is tussen de D cup van het ene merk en de D cup van het andere merk.
We snappen nu wel waarom sommige mensen ''een D cup'' hebben, maar we vroegen ons wel af waarom dat verschil er nou eigenlijk is?

Alvast bedankt!:)

P.s. het waren niet dezelfde omtrekmaten, maar die verschilden maar 5 punten (dus 75 en 80).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
3.6K

Het beste antwoord

Elk merk heeft z'n eigen afmetingen. Dit heb je ook bij gewone kleren. En het grootste deel van de meiden zegt ook dat ze een cupmaat hoger hebben dan ze werkelijk hebben. Neem dus zeker sommigen met een korrel zout. Zeker als de meisje je proberen versieren willen ze al eens overdrijven ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik dacht al zoiets, maar nu heb ik bevestiging. Bedankt;)

Andere antwoorden (2)

Daar heb je het al! Als de omtrek groter wordt, wordt de cup ook automatisch wat groter( al blijft er A,B,C enz achter staan)
Een 75C is als het goed hetzelfde als een ander merk bh in maat 75C (uiteraard valt het ene merk groter dan het andere merk, dat is met gewone kleding ook zo)
Als je een 80D met een 75E zou vergelijken, zouden ze nagenoeg even groot zijn
Het is een ingewikkelde wereld, die van bh's.
Het is belangrijk het na groei, hormoonsverandering (zwangerschap/overgang e.d) het even op te laten meten bij een goede lingerie winkel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het komt voor dat een BH maat afwijkt. Niet ieder land hanteert bijvoorbeeld dezelfde BH maten. Ook heeft ieder soort en merk BH een andere pasvorm waardoor het zo kan zijn dat je voor de ene BH net even een andere maat nodig hebt dan voor een andere BH. Pas daarom altijd eerst een BH voordat je deze koopt.