Is er een methode om je tanden zelf te bleken, zodat ze parelwit worden?

Een vriendin van mij weet geen raad, en haar tandarts zegt daar niet over te speculeren. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een goede en veilige oplossing.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Het beste antwoord

Koop bij de bouwmarkt een dremel met een polijstborsteltje. Ga dan met 30.000 toeren langs je tanden en de gele aanslag verdwijnt als sneeuw voor de zon. Wel opletten dat je niet te ver door schiet en je zenuwen raakt, dan kan het pijnlijk worden.

En nu even on-topic: de meeste chemische goedjes hebben onbekende neveneffecten dus ik zou er nooit zelf mee experimenteren. Voor je het weet heb je er jaren later nog last van. Hou eerst eens op met roken en koffie drinken. Volgende stap is na elke maaltijd flossen en poetsen. Als je dan na een paar maanden nog niet de lichtere tint hebt bereikt die je hebben wilt kun je de mogelijkheden eens met je tandarts bespreken. En dan is het nog maar de vraag waarom je kunstmatig aan je tanden zou willen rommelen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Eerder was er wel eens op zo'n thuiswinkel programma een kitje te koop waarmee je je tanden stralend wit kon maken (althans dat beweerden ze). Als het werkt en/ of nog te koop is weet ik niet. Tell Sell internet site eens bekijken? Succes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kijk eens bij de site bij bron. Staat heel veel info over tanden bleken ook hoe je dat zelf kan doen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als de tandarts het niet weet, zou ik gaan zoeken naar een tandarts of tandheelkundige die wel iets weet. Zelf rotzooien lijkt me al snel gevaarlijk, want bleken gebeurt doorgaans met giftige en kankerverwekkende chemicaliën.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet zelf gaan experimenteren. Er is een heleboel troep te koop, maar als er iets mis gaat is je vriendin verder van huis dan ze nu is. Er zijn professionele instituten waar ze zich bezighouden met het bleken van tanden. Deze mensen kunnen dit met verschillende technieken. Hier kan ze zich beter laten voorlichten over wat er voor haar mogelijk is en wat het gaat kosten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij het thuis van buitenaf bleken wordt meestal gebruikt gemaakt van ureumperoxide (10%). Bij deze methode draagt de patiënt gedurende enkele uren per dag een lepel met het bleekmiddel. Voorafgaand aan de bleekprocedure wordt er een afdruk gemaakt om een individuele bleeklepel te maken. In deze lepel wordt er ruimte vrijgehouden voor het bleekmiddel. De patiënt wordt door de tandarts geïnstrueerd over de hoeveelheid gel die in de lepel moet worden aangebracht. De bleekgel is 4 tot 8 uur actief en de lepel kan s’ nachts of overdag worden gedragen. Om verkleuringen te voorkomen wordt geadviseerd de bleekprocedure om de 3 weken te herhalen. Regelmatige controle bij de tandarts is hierbij van groot belang.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"een vriendin" ja, ja.... ;)

Nee hoor, je kan ook gewoon bij de supermarkt even kijken bij het tandpasta schap. bij mij (Jumbo) verkopen ze daar ook speciale kitjes om je tanden witter te maken. Heb er wel goede verhalen over gehoord dus je kan het proberen..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou het niet zelf doen. Ik ken iemand waarbij het hele glazuur losliet toen het werd gebleekt. Gelukkig was dit bij een tandarts, dus moest alles door hem opgelost worden. Maar stel je voor dat dit bij jou (of je vriendin) thuis gebeurt!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Poetsen met Pearl Drops.

Een tandpasta die in ongeveer 4 weken heel langzaam je tanden als het ware polijst. Dit is niet aan te raden als je zwakke tanden of versleten glazuur hebt.

Mijn vader gebruikt het spul en het werkt, echter helemaal wit denk ik niet dat je het krijgt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou dat toch echt niet zelf gaan proberen hoor, je kan er een hoop schade mee aanrichten namelijk aan je tandglazuur! Dan kan je beter op zoek gaan naar een mondhygienist die het voor je doet.