Hoe stop je snel wondjes van het scheren?

Een aloud probleem denk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
7.5K

Antwoorden (15)

Een vloeitje ,waar je normaal shag mee rolt , natmaken en op het wondje doen. Als het vloeitje droog is , is het bloeden gestopt.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha ha nóg een voordeel van het roken . Zie vraag wat zijn de voordelen van het roken :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een pakje vloei koop je los vanaf 10 cent. Voor de volgende keer misschien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een stukje toiletpapier werkt ook en heb je vast wel in huis.
Daar kan je in iedere drogisterij een stick voor kopen. Kost een paar euro maar redt je wel!!! Vraag ernaar en zij kunnen je precies vertellen welk merk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yesssssssssssssssssss!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pluseen
Aluinstaafje... Als het vaker voorkomt is dit de oplossing...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja aluinstaafje dat is het pluseen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow, zomaar weer eens een plusje van mij ;-)
Met aluin.

Mijn vader had vroeger altijd zo'n staafje bij zijn scheerspullen.

Het is nog wel te koop en niet duur in een wat modernere vorm, een aluin-stick voor ongeveer 2 euro.
Vraag maar bij de drogist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nivea for men balsem neutraal gebruiken. Daarna een stukje tissue eroverheen. De nivea for men balsam neutraal zorgt dat het tissuetje blijft plakken.

Verder een ander scheermes kopen. Mag ik aanraden Wilkinson Sword met 3 mesjes.
Alleen van boven naar beneden scheren.

Ik heb jarenlang wondjes gehad na het scheren nu nog zelden.

Toegevoegd na 39 seconden:
NIET blijft plakken in de eerste alinea...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aluin. Te koop als blok of stick bij de betere drogist.

" Aluin is onmisbaar bij het scheren door de bloedstelpende werking en geeft bovendien een verfrissend gevoel. Voor het gebruik de aluin bevochtigen en aanstippen op de gewenste plekjes. Aluin helpt door de bloedstelpende werking vlekken in kledingstukken voorkomen. De aluin is zowel in een blok als in een stick verkrijgbaar. De aluin stick is zeer effectief, handig in gebruik, heeft een goede exposure, is een kwalitatief zeer hoogstaand product en met optimale prijs/kwaliteit verhouding. Ook zeer geschikt voor de gevoelige huid! "

(Uit een reclameboodschap van een Aluin-verkoopfirma, waar ik de naam maar even niet van noem....)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pluseen
ijsblokje: dit bevorderd de stolling. Let wel op: het ijsblokje mag niet recht uit de vriezer komen, anders plakt het vast :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan ook maar een aloud antwoord,met aluin,mits het niet te hard bloedt. Anders helpt alleen bidden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
probeer eens maizena
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik dan aluin om het bloeden snel te stoppen.
Hoe zachter de huid wordt en des te makkelijker het scheren gaat.
Bij een gevoelige huid is het handig een aluin-stick (ofwel bloed-stop-stick)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt dan het beste de stick Aluin gebruiken van De Vergulde Hand. Aluin is onmisbaar bij het scheren door de bloedstelpende werking.

Ik als vrouwzijde heb regelmatig last van een puistje. Deze gebruik ik dan. En binnen no time is het bloeden gestopt!

Is te koop bij het Kruidvat, Etos of een andere drogisterij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje alcohol erop deppen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zout helpt ook, maar prikt ook ;).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door middel van een alunstift die verkrijgbaar is bij diverse drogisterijen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stukje toiletpapier of keukenrol of tissue er een paar minuten op laten liggen.