Hoe kun je een bontjas het beste bewaren/schoonmaken ( vos )?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
11.8K

Het beste antwoord

Bontmantels laten zich goed reinigen door ze in- of af te wrijven met zemelen of havermout en na een uur uit te borstelen. Daarna zachtjes uitkloppen en eventueel kammen.

De eenvoudigste manier om bont correct te bewaren is die op een brede kleerhanger in een niet te volle kast te hangen. Liefst een kast die regelmatig gebruikt wordt. Zo wordt de pels geregeld verlucht.

Zorg ervoor dat de bontjas tijdens het bewaren uit het licht blijft. Zonlicht of helder zomerlicht kan de kleur van pels doen veranderen door oxidatie.
Gebruik altijd een brede kleerhanger voor het bewaren van pels en zorg ervoor dat de jas niet tussen andere jassen geperst hangt.

Gebruik nooit een plastic hoes voor het bewaren van pels omdat die de luchtcirculatie rond de pels verhindert. Indien de jas in een kast hangt is een stoffen hoes niet nodig en ook niet aan te raden omdat de hoes dan vaak de haren van de kraag platdrukt. Een stoffen hoes is vooral bedoeld voor transport van jassen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een bontjas kun je het beste ontvetten met warm zaagsel.

Bewaren doe je het beste in een kast die veel open en dicht gaat ivm. circulatie.

NIET in een plastic hoes!!!