Hoe komt het dat mijn huid beter gehydrateerd is wanneer ik me na het douchen eerst insmeer met olie en me daarna pas afdroog?

Afdrogen is daarna ook bijna niet meer nodig. Wanneer ik het andersom doe, eerst afdrogen en dan insmeren met olie, blijft mijn huid wat droog. Ook wanneer ik me op een ander tijdstip op de dag insmeer als ik niet net gedouchet heb, heeft dit niet zo'n effect als 'nat' insmeren. Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

dat komt omdat de huid-prien dan open staan en zich na het douchen zich langzaam sluiten .

Toegevoegd na 13 uur:
prien=porien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Doordat de natte huid de bodylotion iets verdund kan hij makelijker in je porien komen die na het douchen zijn geopend.
Deze poriën sluiten zich weer vanzelf dus wordt de bodylotion het beste opgenomen in de huid