Waarom zijn er nog mensen die stinken?

Met alle geuren die er te koop zijn, is dat helemaal niet nodig.
Toch zijn er nog genoeg die echt stinken naar zweet!
Ruiken ze dat zelf niet of interesseert het ze niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
3.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie deze vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/mensen-stinken-ruiken.9896
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In sommige culturen is het een teken van 'mannelijkheid' om duidelijk naar zweet te ruiken. Misschien zal dit afnemen, naar mate men langer in Nederland is, maar zeker in de eerste tijd houdt men nog vast aan de gebruiken van het land van herkomst.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Vers zweet hoeft niet te ruiken. Sterke lichaamsgeur kan komen door slechte darmflora, verzuring van je lichaam, hoge bloedsuikerspiegel, tekorten aan voedingsstoffen, zoals magnesium enz.

Antwoorden (10)

Stank is relatief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar ik begrijp je idee :p
Ze ruiken het vaak zelf niet en dat het te koop is wil nog niet zeggen dat men het ook koopt. Als je iets niet als probleem ziet, zoek je er ook geen oplossing voor.
14 jaar geleden
Misschien zijn dit gewoon erg onhygiënische personen.
Of misschien zweten zij overmatig en helpt een deoderant niet meer.
Wellicht willen zij geen deodorant gebruiken omdat deze kanker kunnen veroorzaken.
Misschien vinden ze tandenpoetsen niet prettig, misschien stinkt hun huis of werkomgeving en trekt deze geur in hun kleren. Of misschien wassen zij hun kleren gewoon helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
deodorant veroorzaakt geen kanker, dat is een broodje aap verhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@rieneke, kijk jij eens op de ingredieënten lijst van je deodorant. Denk jij echt dat het gezond is om benzine en zware metalen op je lichaam te smeren of spuiten?
November is al wakker, nu de rest van Nederland nog.
Misschien is een broodje aap wel gezonder dan deodorant :) November +1.
Omdat sommige mensen het zelf gewoon echt niet door hebben!

Toegevoegd na 12 minuten:
Bah er zijn genoeg mensen die het niet intereseren.
Er zijn ook genoeg mensen die het dus zelf niet door hebben hoe? Dat weet ik niet en snap ik zelf ook niet.

Door niet te douchen, geen deo gebruiken, of juist alleen maar deo gebruiken zonder van te voren te wassen.

Als je last hebt van een sterke zweet geur kan deo alleen maar helpen als je van te voren wast dus steeds maar deo en deo zonder te wassen gaat ook stinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat:
Iedereen een andere gewoonte mbt hygiëne heeft
Iedereen andere eetgewoonten heeft
Iedereen een andere spijsvertering heeft
Niet iedereen de kleren na 1 keer dragen wast
Niet iedereen van toegevoegde chemische geuren houdt of er zelfs allergisch voor is.

De voornaamste reden is dat mensen hun eigen lichaamsgeur niet ruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stinken naar zweet en dergelijke is echt wel te voorkomen met goede hygiëne maatregelen.

Op tijd douchen, kleding wisselen en gebruik maken van deo's.

Sommige mensen ruiken inderdaad niet echt lekker. Misschien heeft het met laksheid te maken of ongeinteresseerdheid.

Je eigen zweetlucht ruik je echt wel, dus dat ze het niet door hebben is niet de reden.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je zelf altijd naar zweet ruikt, dan ruik je het op denk duur echt niet meer.
Net als je zelf je eigen parfum op den duur niet meer ruikt. Daarom spuiten sommigen ook zo veel, want ze denken dat ze nog niet genoeg ruiken... ;-)
Omdat de ene persoon meer lichaamsgeuren heeft dan een ander en bij somige mensen helpen zelfs deodorants niet.

Toegevoegd na 45 seconden:
ook herkennen veel mensen hun eigen lichaamgeur niet omdat ze der aan gewent zijn geraakt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die met die gekochte geuren stinken vaak het hardst.
Soms ruik je ze op meer dan 10 meter over straat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dikwijls hebben ze het zelf niet meer in de gaten, het is immers hun vertrouwde huisgeurtje geworden! Overigens, vers zweet stinkt niet, de geur ontstaat door bacterieën op de huid en het zweet er dus een tijdje op het lichaam zit. Ook voeding is van invloed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er nog steeds mensen zijn die ongezond leven en eten.

De één stinkt naar drank, en de ander naar sigarettten of zweet. Ieder mens heeft zijn eigen unieke geur, maar feit is wel dat deze geur steeds neutraler wordt indien men gezonder gaat leven en eten.

Natuurlijk is het niet altijd prettig om naast iemand te staan die die naar zweet ruikt, maar ik vind al die chemische parfums ook vreselijk stinken. Met mate gebruiken hebben sommige mensen nooit van gehoord.
Met name oudere mensen gebruiken vaak enorm veel, en misschien komt dat omdat hun eigen reukvermogen verminderd is.

Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind overdadig deodorant en parfum gebruik echt vies stinken, minstens net zo vies als zweet kan stinken.