Moet je een helix piercing (in kraakbeen) laten schieten of laten piercen?

Ik las laatst dat het beter is om een helix piercing in kraakbeen, te laten te piercen dan schieten. Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
16.6K

Antwoorden (5)

Laten piercen, omdat het kraakbeen door schieten kan versplinteren en er zelfs een bloemkooloor kan ontstaan. Dit kost tussen de 40 en 50 euro.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een piercer zal altijd zeggen dat het beter is, maar ik weet het niet zeker. Ik heb zeven jaar geleden een piercing in mijn tragus (ook kraakbeen) laten zetten. Het was ontzettend pijnlijk en ik heb er heel lang last van gehad, terwijl een vriendin van mij er een knopje in heeft laten schieten en er nooit meer last van had.
Een trucje dat ik leerde was het wassen met intiemzeep, in plaats van ontsmetten met alcohol. Dit zorgde voor een prima wondgenezing.

Veel plezier van je piercing! Ik heb er nu ook heel veel plezier van.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan allebei,
ik heb ook een helix piercing en die heb ik gewoon laten schieten, ik wist trouwens ook niet dat je het ook kon laten piercen. Ik heb er nooit last van gehad, en het is betrouwbaar genoeg anders zouden ze het wel verbieden.
Schieten gaat sneller dus ik denk dat het prettiger voor je is, ook is het wat goedkoper dan piercen.

Aan de andere kant is piercen misschien wel wat duurder, maar de meeste mensen zeggen dat het veiliger is. Je zou namelijk meer kans hebben op woekeringen bij je piercing als je het laat schieten.
piercen is wel iets duurder en de kans op woekeringen sluit je niet perse uit.

Als je het niet zeker weet zou ik het gewoon vragen aan even de medewerkers al je het laat doen .

Toegevoegd na 2 minuten:
één van de medewerker *
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Piercen is veiliger want zoals iemand ook al zei het kraakbeen versplinterd door het geweld van het schiet pistool en kan eerder gaan ontsteken en het piercing gaatje word minder mooi als je het laat schieten, dus laat het piercen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je iets in je kraakbeen laat zetten moet dit altijd gepierced worden! Het is dan ook niet toegestaan in Nederland om een helix te schieten. Ga daarom ook altijd naar een piercer met een geldige vergunning en laat je goed informeren.