Mag een meid strak broek dragen met een hoofddoek?

ik kan meisje zij draagt hoofddoek en strak broek met kort shirt maar haar vriendinnen zeggen dat het niet mag ik vind het zo raar ik kan het niet meer man...help me a.u.b.
geef zo snel mogelijk antwoord a.u.b.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
6.5K

Antwoorden (14)

Eigenlijk mag het niet alleen zouden de ouders het goed vinden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Strakke broeken zijn haram en mogen niet in de islam

Toegevoegd na 5 minuten:
een vrouw mag volgens de islam geen lichaamsvormen en rondingen laten zien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van wie zou dat dan moeten mogen?
Bedoel je of het volgens de Islamitische voorschriften is? Of dat het voldoet aan de gemiddelde Nederlandse fatsoensnorm? Op dit moment loopt in Zuid-Nederland de hele bevolking uitgedost als halve randidioot (inclusief mezelf) dus JA, natuurlijk mag dat!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hee, graag uitleg bij de minnen, svp?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel mooi dat je de manier waarop je zelf rondloopt als randidioot omschrijft :D Dat vind ik wel stoer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
In dit land ben je vrij te dragen wat je wil. dat sommige vanuit hun geloofsovertuiging daar anders overdenken kan, maar heeft geen enkele waarde. Als zij dus met een strakke broek en een hoofddoek wil lopen is dat haar zaak en daar heeft niemand wat mee te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens. +1 Bijna helemaal mee eens overigens: Je mag (volgens de wet) niet in je adamskostuum rondlopen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, ging ook over normaal gangbare kleding, maar ik nam aan dat dat wel duidelijk was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een geloofsvraag, geen wettenvraag. Er staat nergens dat dit betrekking op Nederland moet hebben, dat neem je ook zo maar aan. Volgens het geloof mag het niet. -1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Meesleepbeet Het geloof (welke dan ook) is in dit land vericht zich aan de wet te houden, juist door dit soort antwoorden als die van jou laat de PVV dagelijks groeien.
Daarnaast de vraag is in het Nederlands gesteld, dus door iemand van hier of uit Belgie en daar is de wet gelijk op dit punt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is iemand religieus aan het minnen op deze vraag, plusje van mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jullie zijn zeker ook van die mensen die ontkennen dat er Shariarechtbanken in Nederland zijn. Waarvan bewezen is dat die er zijn. Leuk als zo een meisje daar terecht wordt gesteld omdat jullie de wet hanteren. De wet als leidraad aanhouden wil niet zeggen dat dat de juiste weg is voor een meisje. Mijn antwoord vergelijken met een partij als de PVV slaat natuurlijk helemaal nergens meer op. En als de wetten inderdaad zo goed zouden werken, waarom worden er dan ook nog steeds eerwraak moorden gepleegd? Een wet heeft als functie regels te handhaven, maar er zijn altijd mensen die die wet niet hanteren. Deze vraag gaat om het hanteren van een geloofsovertuiging. Niet meer en niet minder. Door mensen zoals jij worden er nu juist aanslagen gepleegd, zo kan ik het ook stellen. Omdat jij je zo rigide opstelt ten aanzien van je medemens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Nederlandse wet zegt anders helemaal niet dat ouders niet hun kinderen mogen verbieden om bepaalde kleding te dragen hoor. Dus als zij zeggen dat een meisje zich niet zo mag kleden, is dat niet in strijd met de Nederlandse wet hoor.
Uit de opmerking hoofddoek spring ik meteen maar even tot de conclusie dat je een islamitische achtergrond hebt, en dat de vraag of het mag gaat over of het binnen de islam past.

Dat is iets waar je toch echt met je religieus leider en of ouders over moet praten. Het is geheel afhankelijk van je specifieke islamitische stroming. Het afdekken van je haren en het al dan niet dragen van losse kleding hebbe wel dezelfde basis, maar verschillende 'intensiteitsgraden'.

ik ben geen moslim deskundige. Wel weet ik dat de hoofddoek een van de eerste kledig stukken is die je gaat gebruiken om jezelf te bedekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is helemaal niet belangrijk wat anderen ervan vinden. Zij weten ook niet precies hoe het werkelijk moet.

Bepaal zelf wat goed voor je is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ieder mens is een onderdeel van zijn/haar subcultuur. Dus als jij je anders wilt gaan kleden, zoek dan een groep waarin je kunt zijn zoals je dat wilt. Desnoods ga je van de ene naar de andere islamitische stroming of je sluit je aan bij een groep vrije islam meiden. Kijk goed rond of je een moslim meisje ziet die zich een beetje gedraagt zoals jij dat wil en spreek die dan aan en vrag haar om raad.
Moslim jongens zijn over het algemeen vrij benepen en kortzichtig. Praat dus niet met hen daarover
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een antwoord vanuit puur islamitisch oogpunt: nee.

Een strakke broek rijmt niet met de bedoeling van een hoofddoek. Vrouwen behoren zich te bedekken (hals en armen moeten bedekt zijn en benen tot onder je enkels). Het is de bedoeling dat er geen lichaamsvormen zichtbaar zijn, in een strakke broek worden deze wel zichtbaar. Dus als je het helemaal goed wil doen volgens islamitisch voorschrift, draag je wijde kleding die alles camoufleert en maak je er één geheel van.

Dat een moslim(a) in Nederland woont waar wel alles wordt geaccepteerd, is irrelevant aan deze vraag. In welk land je ook woont, de islam/koran blijft hetzelfde en de voorschriften ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
de minners zijn wellicht de wetsaanhangers hierboven....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@meesleepbeest: dank je, ik dreun hier alleen op wat de islam erover zegt. Don't shoot the messenger ^^
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Loenie: De koran is duidelijk als het om kledingvoorschriften gaat. Die regels staan vast. Verschillende stromingen zijn er altijd geweest, in elke religie. Culturen zijn per definitie verschillend, verwar dit nooit met religie. Dat de jongeren van nu 'lopen te klooien met hoofddoekjes en kleding' heeft m.i. te maken met een vorm van identiteitscrisis. Hierdoor vinden verschuivingen plaats, maar dit zie je niet in islamitische landen gebeuren. Je kunt de islam een vage en achterlijke cultuur noemen, maar de redenen die je noemt snijden geen hout.
Iedereen mag dragen wat hij/zij wil. Als ik een boerka wil dragen met daaronder een strakke speedo zwembroek mag ik dat doen. Als je een hoofddoek wilt dragen, draag het. Als je een strakke broek wilt dragen, draag het. Jij bepaalt wat je draagt, niet je vriendinnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk van niet hoor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de Islam mag dit niet. Vrouwelijke vormen mogen niet zichtbaar zijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dit meisje kan in dit geval beter de hoofddoek thuis laten want een hoofddoek en een strakke broek met kort shirt is tegenstrijdig.

Toegevoegd na 1 dag:
Dus ben je moslima en wil je leven volgens de regels dan hoort dit niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het mag niet.!
Maar ze doen het wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het prima...ze moet er wel het figuur voor hebben, wil het een beetje leuk staan. Maar ook als dat niet zo is, dan mag het nog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het mag. Als je het puur vanuit de religie bekijkt, staat in zowel de koran en de bijbel dat een vrouw haar schoonheid niet mag tonen. Ook kleding die strak zit, bedekt deze schoonheden. Zolang ze maar niet in doorschijnend ondergoed de straat opgaat.

Ik zou me er niet te druk over maken, maar laat haar zelf kiezen hoe ze zich kleedt. Net zoals jij zelf kiest welke kleding je draagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, de hoofddoek is oorspronkelijk bedoeld om de vrouwelijke aantrekkelijkheid te verbergen voor andere mannen dan haar partner. Een strakke broek benadrukt nou weer die vrouwelijkheid. Zelf heb ik het idee dat veel meisjes die hoofddoek dragen om een soort van groepsgevoel te benadrukken en niet zo zeer uit religieuse overwegingen.