Fringe bikini lelijk na het wassen, wat heb ik verkeerd gedaan?

Ik heb hem 2 keer gewassen en de sliertjes zijn helemaal opgerold en nog maar heel dun. Heb deze bikini op marktplaats gekocht bij een vrouw die er meerdere verkocht (soort winkel). Ik heb de bikini om 40 graden gewassen en buiten laten drogen. Wat doe ik verkeerd en heeft iemand een idee waar je zn bikini kan kopen zonder dat hij lelijk wordt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb altijd geleerd om bikini's alleen uit te spoelen, niet te wassen in de machine.
Maar als er op het wasvoorschrift staat dat je 'm op 40 graden moet wassen en aan de lijn moet laten drogen moet je het aan de verkoper vragen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
40 graden vind ik wel heel erg veel hoor!

Antwoorden (3)

Pas op met zonnebrandcreme. Sommige stoffen en afbeeldingen kunnen verkleuren wanneer ze in aanraking komen met zonnebrandcreme. Het is het handigste om je een half uur voordat je de zon ingaat in te smeren. Na een half uur is de creme ingetrokken en kun je je badpak of bikini weer aantrekken.

Door te zwemmen in chloorhoudende zwembaden kan je badkleding snel verkleuren, helemaal wanneer de zon er ook nog eens op schijnt. Ben je iemand die dagelijks baantjes trekt in het zwembad? Doe dit dan in een goedkoper sportief badpak en bewaar je mooie badpak voor het strand of om in te zonnen.

Spoel je badpak of bikini na het zwemmen zo snel mogelijk uit. Hiermee verwijder je alvast het meeste chloor en zout. Was je badpak met de hand met een fijnwasmiddel en koud water. Je badkleding kan meestal wel in de wasmachine (let op het etiket!), maar kies dan voor een fijnwasprogramma en gebruik een fijnwasmiddel. Was je badkleding in geen geval met een gewone machine bonte was mee.

Drogen van je badpak of bikini
Wring je badkleding niet uit, maar hang het op een plaats waar het rustig uit kan druppen. Dat duurt echt niet zo lang. Wanneer dit buiten niet kan dan kun je het over de doucherail hangen of aan een rekje boven het bad.

Ik denk dat je de bikini te warm hebt gewassen, de meeste bikini's moeten op 30 graden worden gewassen in de wasmachine. Het is ook verstandig je bikini te wassen in een waszakje. En als de bikini nog drijfnat is, de strookjes vast in model te brengen.
Succes met de opvolger.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Franjes zijn ook moeilijk wassen. Vaak raken de franjes dan helemaal in de knoop door de wasmachine en is het echt onbegonnen werk om het weer los te halen. Als je besluit er nog eentje te kopen, zou ik hem echt met de hand wassen! (dat is mijn tip voor alle kleding met franjes)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi, net zoals de reactie hierboven ik zou hem met de hand wassen. Ik heb zelf ook een fringe bikini en als ik hem in de wasmachine doe is het een grote klikt. Nu was ik hem met de hand en is hij gewoon nog helemaal mooi :-)