Ik zag net dat ik bleekwater heb gemorst op mijn taupekleurige broek. Heeft iemand een goede tip?

Ik kan er een lapje op naaien maar dat komt dan op een vreemde plek te zitten.
Met die mooie weer rol ik de pijpen op maar dat vind ik ook niet echt een fijne oplossing.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar dacht ik zelf ook aan maar dat vind i k toch een veel te groot risico. Ben bang dat het er dan helemaal niet meer uit ziet. Maar bedankt voor je reactie.
Antoni
10 jaar geleden
Coen333, de volledige gebruikersnaam van "mevrouw van" is "MevrouwvandenBerg". Sommige gebruikersnamen zijn te lang om altijd helemaal zichtbaar te zijn, maar die zijn eenvoudig zichtbaar te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Antoni oeps maar Coen333 is niet de enige hoor, ik dacht ook dat Mevrouwvan een volledige nickname was - haha @Mevrouwvandenberg ik kan ju helaas geen 10 punten geven voor jouw vraag, je zal tevreden 'moeten' zijn met eentje per keer ;-) ;-) Liefs en Veel Succes nog!

Antwoorden (3)

Verf de broek, dan moet je hem eerst ontkleuren en dan kun je hem verven, het ligt er een beetje aan hoe je dit moet doen, want dat is afhankelijk van de stofsoort, denk er wel aan dat de naden en rits niet pakken met de verf, dus het beste kun je een kleur kiezen die bijna hetzelfde is als de broek nu is. Als je de broek niet vooraf ontkleurd, is de kans groter dat je nog kleurverschil ziet, waar de vlek is.
Kijk even op www.dylon.nl voor het juiste product waarmee je je broek kunt verven. Dylon is bijna in iedere drogisterij verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vanwege die naden en die rits ben ik toch huiverig dit te doen.
Maar dank voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat begrijp ik. Er zijn heel veel kleuren verkrijgbaar, er is er vast 1 die lijkt op de kleur van de broek, neem de broek mee naar de winkel en hou het kleurstaaltje, dat hebben ze in de winkel als het goed is, bij je broek.
Er is helaas geen andere mooiere oplossing, dus als je de broek graag draagt, is dit een goede oplossing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verven bij een bleek vlek is niet de oplossing, Je blijft de vlek altijd zien. Misschien dat eerst ontkleuren zal helpen, haar inderdaad rits en stiksel pakken niet dus dit kan een raar effect geven. Maar aan de ander kant kan het ook heel leuk uitpakken. Misschien kan je meer vlekken in de broek maken met verdunde bleek. Heb dat eens met een t-shirt gedaan . T-dye, stof afgebonden met elastiek en geverfd, gaf een heel leuk (soort van batik) resultaat.. Wel verdunde bleek gebruiken anders vallen de gaten erin.
Gewoon weggooien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga eens langs bij een stomerij of een drogisterij in jouw buurt.
Laat hen de broek zien en vraag hun eerlijk advies.
Indien zij er aan twijfelen of dit nog kan hersteld worden door kleuring dan zou ik er zelf ook afblijven en de broek eventueel korter maken (afknippen en omzomen) voor op zomerse dagen.

Indien het prijskaartje meevalt dan zou ik ze door professionals laten kleuren.
Alles hangt er natuurlijk van af hoeveel je de broek hebt betaald en hoeveel jij er nog aan toe wil voegen hé ;-)

Misschien heb je wel geluk dat je nu tijdens de solden een gelijkende broek voor de prijs van een kleuring op de kop kan tikken?

In ieder geval veel Succes ermee!