Hapering in gebreide trui, hoe oplossen?

Ik heb een gebreide trui en ben ergens achter blijven haperen. Nu komt er dus een stuk draad uit. Hoe kan je dat stuk draad wegwerken? Ik neem aan dat afknippen het namelijk alleen maar erger maakt...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
8.5K

Antwoorden (3)

Niet afknippen, dan vallen de gaten erin!
gewoon met een haaknaald naar de binnenkant van je trui trekken, en er vervolgens een knoopje in leggen.
10 jaar geleden
In plaats van een knoopje te maken kan je beter de draad met een stopnaald naar de achterkant steken en 'm daar zigzaggend door een paar ribbels heen vast leggen.
Amadea
10 jaar geleden
Als het een grof gebreide trui is, kan je het ook ongedaan maken door de draad opnieuw terug te halen naar de plaats waar hij hoort. Dus steek voor steek de draad ontspannen totdat de ophaal is teruggewerkt. Als je een man bent, zou je dat misschien aan een vrouw kunnen vragen, die hebben vaak meer inzicht (sorry hoor!).