Hoelang moet je je oorbel inhouden na het schieten van gaatjes?

Ik wil graag bij carnaval gaatjes laten schieten maar alleen dan verder zou ik ze niet willen gebruiken alleen weet ik de gevolgen niet krijg ik daarna een ontsteking, blijft het gaatje zichtbaar?
groet indy

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
14.2K

Antwoorden (6)

6 weken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wanneer je ze uit doet na carnaval groeien ze weer gewoon dicht net al alle 'normale' wondjes. Het gaatje wat geschoten word ja namelijk niet meer dan een wondje.
Ontsteking komt niet vaak voor maar net als bij alle wondjes is er altijd een kans dat het gebeurd. Maar als het gaatje schieten met gedesinfecteerde spullen gebeurd is de kans klein.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan de oorbellen na carnaval dan gewono uit doen. Druppletje ontsmettingsmiddel er op en klaar. Grote kans dat ze dan weer icht groien: In principe staat als richtlijn 6 weken dragen om te voorkomen dat gaatjes dicht groeien. Dus na een paar dagen dragen kunnen de gaatjes gewoon weer dicht groeien.

Ik denk trouwens dat ze wel zichtbaar blijven als kleine putjes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oorbelletjes die je krijgt bij het gaatjes schieten moeten zo'n 6 weken blijven zitten. Wil je grote oorbellen dragen met carnaval? Waarom neem je niet iets met clips. Dan weet je zeker dat het gaatje niet zichtbaar blijft na dichtgroeien en ben je er a la minuut van af na de carnaval?

Toegevoegd na 1 minuut:
Wanneer er een ontsteking op zou treden kun je deppen met sterilon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oorbellen moet je 6 weken inhouden en regelmatig draaien. Ik zou het niet doen als ik jou was, je blijft het toch nog zien ook al laat je ze dicht groeien. Je kunt beter oorbellen met een clip dragen, dan ben je van alle rompslomp en eventuele gevolgen af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4 weken. Maar dan moet je wel constant oorbellen blijven dragen. Als je gaatjes maar niet dicht kunnen groeien. Ik deed het zelf al na 4 weken, echt geen enkel probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het maakt wel uit waar in het oor je de gaatjes wilt laten schieten. Gewoon in je oorlel of hoger op in het kraakbeen.

Zeker in het kraakbeen zou ik niet aanraden als het enkel voor de carnaval is. Het oorlelletje is veel veiliger, geneest makkelijker. Hoeveel je ervan blijft zien verschilt per persoon, maar een diep wondje van 3 dagen zal wel meevallen denk ik. Of vier jij echt lang carnaval? Dan kan het wel eens niet meer zo mooi dicht groeien.

Houdt wel rekening dat het tijdens de carnaval wel een goede verzorging nodig heeft, zodat je geen ontstekingen krijgt. Staat je hoofd daar wel naar tijdens het carnavallen??
Er mag niet met vieze handen aan gekomen worden, het moet namelijk schoon blijven. En houdt rekening met de extra gevoeligheid, tegen elkaar aanbotsen met je oor is niet fijn met een zweerknopje (zo'n oorbel die je er als eerste inkrijgt, en die je er in moet houden zodat je geen ontstekingen krijgt). Je hebt dus geen vrije oorbellen keus zolang het gaatje nog niet vanbinnen dicht is.

Ik weet niet wat voor type jij bent, maar als je een beetje een wildebras bent zou ik het te zeerste afraden, teveel risico's. Dan weegt het niet op tegen de voordelen.