ruikt pure parfum (20-40%) Sterker dan EDT of EDP ?

Ruikt pure parfum (20-40%) Sterker dan EDT of EDP ? En waarom zie je pure parfum nooit in winkels of op internet ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
1.4K

Antwoorden (2)

Ja, dat ruikt sterker, sommige merken hebben naar de eau de toilette en eau de parfum ook een parfum, maar die zijn niet zo gangbaar, vooral omdat ze veel duurder zijn in aanschaf, maar ook omdat ze niet in een handige spray verkrijgbaar zijn, dit omdat je van een parfum maar 1 of 2 druppeltjes nodig hebt. Vooral om de prijs wordt dit dus minder aangeboden, maar bij een parfumerie vind je ze zeker, al staan er ook daar, in verhouding maar weinig van in het vak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+, beneden de € 100,-- zeker geen parfum. Als ik goed ben ingelicht is parfum niet online te koop. Parfum nooit in spray.
Het verschil in benaming hangt samen met de hoeveelheid alcohol in de oplossing.
Dus elke variatie heeft een bepaalde concentratie parfumolie in zich.
1 x sprayen met een eau de toilet geeft je dus minder parfumolie op je huid dan 1 x sprayen met een eau de parfum.
Er zitten per parfum ook eisen aan de geurstoffen, je mag niet zomaar alles 20% tot 40% op je huid doen.

Conclusie:
Uitgaande van eenzelfde geur, zal de pure parfum sterker ruiken, wegens een lagere concentratie oplosmiddel (vaak alcohol)