Mag ik zo nu en dan mijn zelfgemaakte sieraden verkopen op marktplaats of esty?

Ik maak zelfgemaakte sieraden als hobby ,en die wil ik zo nu en dan te koop aanbieden op marktplaats of op esty.. mag ik dit zo af en toe doen zonder KVK nummer? ik wil later misschien een webshop beginnen maar daar heb ik nu geen geld voor en wil wel eerst onderzoeken of mijn sieraden überhaupt wel verkopen!
Of weet iemand een sieraden webshop die mijn sieraden eventueel zou willen inkopen om via hun site weer te verkopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
15.1K

Antwoorden (2)

Je kan gewoon op Marktplaats je sieraden aanbieden. Dat kan je onder een andere naam doen en je opgeven bij de KvK hoeft ook niet, mits het niet te grootschalig wordt. Maar om mee te beginnen een goede start.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is natuurlijk heel veel aanbod van zelfgemaakte sieraden, dus een webshop vinden die jouw spullen opkoopt en doorverkoopt zal niet meevallen.
Anders had ik die al lang gevonden.
http://riccreaties.wordpress.com/eierschaalmozaiek-_-eggshellmosaik/

Je kunt gewoon je sieraden aan bieden op
Marktplaats.
Marktplaza
Tweedehands.net
Koopplein
........etc.
Genoeg gratis sites waar je advertenties kan plaatsen.

Ook een leuke Nederlandse site is
http://www.metdehand.nl/mijn-winkel
Daar heb ik ook een gratis webshop.

En op Marktplaza kun je ook gratis een winkel maken, zie voorbeeld
Het adres van uw winkel is: http://riccreaties.marktplaza.nl

Het voordeel van deze sites is dat de advertenties gewoon blijven staan en niet
na korte tijd verdwijnen in de massa of verwijderd worden zoals op Marktplaats.

Officieel moet je elk inkomen moet je bij de belasting aangeven. Oningeschreven doe je dat dan als neveninkomen. In jouw geval zou ik me nog niet inschrijven (waarschijnlijk zal de KvK je ook nog weigeren). Pas als er regelmaat, grotere frequenctie, en enig tastbaar inkomen ontstaat moet je daarover nadenken.

Ik geef mijn inkomen ook niet op, want netto heb ik dat niet.
Hou een schriftje bij met alle aankopen, materialen, grondstoffen, gereedschap en ook hobbycursussen die je eventueel volgt.
Dan is het al mooi als je quite speelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je reactie!
heb je voor de metdehand geen kvk nummer nodig omdat je toch een soort webshop hebt?