Wat betekent het als de maat "W32L32" is?

Ik ben nooit zo goed in die andere maten, meestal pas ik gewoon in de winkel of de broek past, en daarna vergeet ik die maat weer. Nou heb ik een super leuke broek gezien op internet, en daarvan is de maat dus W32L32. Hoe weet ik of ik deze broek pas of niet? Ik heb maat 36.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
30.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
W is de wijdte (omtrek) en L is de lengte. Hoe je het precies uitrekent weet ik niet, je kunt het beste in een winkel passen wat jij past.
Ik ben bijvoorbeeld 166 en heb ongeveer maar 38/40.
Van H&M jeans heb ik W30L32 en soms W31L32. Misschien geeft het je een idee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
W staat trouwens voor waist
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie dat mijn reactie nie meer is toegevoegd.
26/27/28 in inches staat gelijk aan 36/38 in jouw maat nu.
Ik raad je dus 26 of 27 aan voor de W.
W32 betekend hierin dat hij dan dus 6 maten te groot is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb eens geleerd dat je bij damesmaten +8 moet doen voor de andere maattabellen. Dus:
W28 = ongeveer 36
W30 = ongeveer 38
W32 = ongeveer 40
Of er bij lengtematen ook zo'n trucje is weet ik niet :-)

Antwoorden (2)

W32 = taille = 32 inch --> 81 cm
L32 = beenlengte binnenzijde --> 81 cm

Toegevoegd na 3 minuten:
Dat betekent dat die broek te groot is:

http://www.more-jeans.nl/N_frame.html?http://www.more-jeans.nl/N_xp_5.html

http://www.pedaleur.nl/kledingmaat/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat het verschilt per winkel/merk ook.
Ik heb namelijk een broek met W maat 31, en die is zo'n 98 cm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
(Misschien verschil in mannen en vrouwen maten, ik kan niet zien 'wat' de vraagsteller is.
Dat is een jeansmaat voor W = taille en L = lengtemaat in inches gemeten.
Op onderstaande site allerlei maten en tabellen voor iedereen van groot tot klein en allerlei soorten kleding.