Hoe kom ik van de bultjes op mijn gezicht af?

Sinds mijn puberteit zitten er allemaal kleine vetbultjes en meeeters op mijn gezicht.Het zijn er echt heel veel.Ik weet dat iedereen dit wel eens heeft maar dit is extreem.Mijn huisarts zei dat er niks aan te doen is.

Ik heb van alles geprobeerd.

Maskertjes
Talgbeperkende cremes
Clearasel
Reiniginglotions
Scrubs
Gewoon met water

En nog een boel meer.

Alles helpt maar na twee drie keer probeer is effect weg.Het lijkt wel alsof mijn huid er resistent van wordt.

Ik had ooit een zakje wat ik moest mengen tegen met water voor een betere stoelgang toen werd mijn huid er heel schoon van. Maar dit kan ik niet eeuwig blijven gebruiken.

Hopelijk weet iemand een oplossing want het is echt heel lelijk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
22.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er niets aan te doen is zoals je huisarts zegt, dan vrees ik dat ik geen oplossing kan aandragen voor je probleem, zij het dat ik je het volgende kan vertellen... Als je ergens niets aan kunt doen, ten ene male, dan past het om te accepteren, want als je niet accepteert dan heb je of krijg je een groot probleem... Ik zou mezelf gaan bekrachtigen door het volgende en om vervolgens nooit te vergeten: De ware schoonheid zit van binnen, en iemand die dat niet kan zien, daar hoef ik niets mee en iemand die mij kan zien door die uiterlijkheden heen, die is welkom...

Het beste antwoord

Ben schoonheidsspecialiste en wil je volgende tips geven.
Ga eens langs bij een schoonheidsspecialiste die nog de tijd neemt om al je onzuiverheden uit je huid te verwijderen. Met een vapo-stomer of als het hardnekkiger is eventueel met behulp van fruitzuren (verdund de huid, zodat de on zuiverheden er makkelijker uit te verwijderen zijn). Dan pas kan jezelf dagelijks je huid reinigen met een zachte reinigingszeep, mousse, een lotion en daarna je porieën vullen met een geschikte dagcrème. Wekelijks een peeling om vllugger de dode huidcellen te verwijderen en verstoppingen te verwijderen. Ikzelf stel mijn klanten een speciale lijn van produkten die zilver( werkt genezend) voor. Heb hiermee al schitterende resultaten bereikt. Om littekens die ontstaan zijn door de acné weg te werken volgen ze een wekelijkse behandeling met micro-dermobrasie.
Als de behandeling goed gedaan wordt, heb je hiermee verbluffende resultaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

heb je intensief sporten geprobeerd?

Ik heb altijd een veel schonere huid gekregen door 5 keer per week een uur lang intensief te sporten; basketbal, hardlopen. Sporten waar je bloed goed van doorstroomt (Alle afvalstoffen wegspoelen & vet verbruiken) & je flink veel zweet (Porien open => Uitwassen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt bij een dermatoloog langsgaan (of eventueel een schoonheidspecialist). Zij weten meer van de huid dan een huisarts, dus misschien is er wel wat aan te doen.

Let ook eens op je eten, als met een middelte voor een betere stoelgang dit verdween dan kan het zijn dat je door gezonder te eten ook vooruitgang kan boeken. Dus geen chocola, geen vette dingen.

Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
goed antwoord sonja!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat antwoord wilde ik ook geven.
Elke maand naar een goede schoonheidsspecialiste, die je huid verantwoord reinigt, doet wonderen.
En zorgt ervoor dat je na deze perikelen een gave huid, zonder littekentjes, overhoudt.
Als je zelf gaat zitten uitknijpen en zo, hou daar vaak oneffenheden aan over.
heb je al eens tretinoinecreme geprobeerd?
versnelt de vernieuwing van de huid, te krijgen op recept.
of neem regelmatig een maskertje van maizena, vermengd met een ei.
hard laten worden, en afspoelen met lauw water.
regelmatig saunabezoek zal je ook goeddoen.
als dat te begrotelijk is; regelmatig stomen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat doet maizena, vermengt met een ei voor je huid?
Dit mengsel is voor mij helemaal nieuw:)
Rieneke1
14 jaar geleden
het is een maskertje wat hard wordt op je huid, en zorgt voor een goede doorbloeding.
ook neemt het overtollig vet weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke, bedankt :)
Ik zou vragen of de huisarts me door wil sturen naar een dermatoloog.Die is gespecialiseerd in dit soort problemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar een specialist en laat onderzoeken of je een voedsingsintolerantie hebt... Het kan zijn dat je dat hebt en dat daardoor dat huidprobleem manifesteert steeds, dus ga naar een specialist en laat je testen op voedingsintolerantie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed mogelijk +1
Het zou inderdaad ook kunnen ontstaan door het soort voedsel(reactie) zie bijv. antw. XiniX. Probeer dus goede, verse voeding. Om je gezicht te ondersteunen voor het verwijderen en schoonhouden zou je een saunakuur kunnen overwegen of warme washandjes op de aangedane plekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Don't worry, echt waar, ik had het ook een tijd en ik dacht dat ik er nooit vanaf zou komen, maar het bleek maar een maand te duren. Daarnaast was iedereen ook stomverbaasd als ik ze vroeg naar die pukkelperiode; niemand had het door!
Bovendien; zodra je van die pukkels af bent krijg je allerlei andere problemen, zoals haarverkleuring, tanduitval, hernia's en e-nor-me wallen (student).

Mijn huisarts heeft het sterke vermoeden dat mijn pukkels zo kortstondig waren omdat ik erg gezond leef voor een puber. Vaste slaaptijden, groente, nooit alcohol, niet roken, weinig chocola. Dit zijn simpele dingen totaal geen uitdaging zijn om iets meer toe te passen in je dagelijkse leven. Ik weet vrij zeker dat het resultaat zal hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er al een tijd mee loopt en echt last van hebt, zou ik zeker naar de dermatoloog gaan. Mijn buurjongen heeft heel veel pijnlijke acne en krijgt daar nu speciale medicijnen voor, van de huidarts.
Vroeger kregen meiden die heel erg met hun pukkels zaten, nog wel eens een anticonceptie-pil voorgeschreven om hun hormoonspiegels wat stabieler te krijgen. Dat hielp meestal goed tegen de puistjes. Of je dat moet willen, is een ander verhaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een masker maken van pure honing, honing 10 sec op 750 watt in de magnetron doen, daarna met een kwast op je gezicht smeren en 20 min laten inwerken. Het werkt echt goed! Laat het niet in je haar komen.

Toegevoegd na 2 uur:
Diane pil helpt trouwens ook, deze kan je bij de huisarts vragen. Het is een variant op de pil en er zitten veel vrouwelijke hormonen in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke dag scrubben, zachtjes!

Je kan dit ook doen met een beetje zeezout, dan heb je echt geen dure scrub nodig.

Goed reinigen Nivea for men!<< reiningt erg goed!

Daarna pas een creme gebruiken voor de vette huid of vitamine E, in iedergeval ongeparfumeerd!
Een cremekuur met fruitzuren is erg goed, deze kun je krijgen van het merk Louis Widmer.

Fruitzuren in een creme, is eigenlijk de enige creme die iets toevoegd aan je huid, de rest moet van binnenuit komen.
Andere cremes doen wel iets maar dat is toch meer het gevoel.

Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Mijn schoonzoon had er ook veel last van maar sinds hij dit bovenstaande doet, is zijn huid veel rustiger. Ziet er mooier uit en veel minder meeëters, bultjes en of puistjes.