Hoe heet een kleine tattoo onderaan je rug net boven je billen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
27.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een tribal.
Utrecht
11 jaar geleden
Aarsgewei http://www.encyclo.nl/begrip/aarsgewei
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Duitsland hebben ze daar wel mooie, humoristische namen voor - ik weet niet eens hoe zo'n tatoeage officieel heet, ik ken het alleen als Arschgeweih. Zie http://de.wikipedia.org/wiki/Arschgeweih . In het Engels heet zoiets een Tramp Stamp:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tramp_stamp . Wij Nederlanders zijn, voor zover ik weet, niet zo origineel.

Antwoorden (4)

Een "tribal", oorspronkelijk gebruikt door inheemse volken zodat men kon zien bij welk volk/stam ze horen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt niet. Een tribal kan overal zitten en op die plek kunnen ook andere tattoos zitten (een tribal is een soort tattoo stijl)
Een tattoo boven de billen noemen ze in de volksmond (urban, vanuit amerika) een tramp stamp (sletten stempel).
Voor de rest is er geen naam voor, behalve: onderrug tattoo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat wordt toch een kontgewei genoemd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha ook ja :p
Dit heet een 'onderrug tattoo'. Er is namelijk geen echte naam voor. Je kunt daar vanalles plaatsen, van tribal tot woorden/een naam en dergelijke. Vanuit Amerika (urban) noemen ze het een tramp stamp ('sletten' stempel), dit komt voornamelijk omdat de plaats van de tattoos steeds lager werden en de dames deze toch per se wilden showen (dus veel bloot).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In het engels noemen ze dit ook wel een 'Tramp Stamp'. Dus vrij vertaalt een sletten stempel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die is toch op de kont??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit antwoord was allang gegeven