Als in een kledingwinkel de mouwen van de blousjes opgerold zijn, is het dan ook de bedoeling dat je ze zo draagt?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (6)

Nee, je kan het dragen naar je eigen goeddunken. Winkels willen verkopen en laten hun produkten van hun mooiste/voordeligste kan zien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als er aan de bovenkant van je mouw een drukker/knoopje zit dan is het er wel voor gemaakt. Meestal zijn de mouwen dan ook wat breder, waardoor het makkelijker is om dubbel te vouwen.

Maar natuurlijk moet je het dragen zoals je het zelf het mooiste vindt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het oprollen van mouwen is een persoonlijke keus. De een vind het prettig om opgerolde mouwen te dragen. De ander vindt het vreselijk. Nu is ook de manier van je kleden soms wel aan mode onderhevig, maar je moet in het leven gewoon je eigen keuzes maken. Draag je blouse gewoon zo als jij hem leuk vind staan en zoals jij hem lekker vind zitten!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zoals met alles... een kwestie van smaak.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb in de kleding gewerkt, en heb deze vraag vaak gehoord van klanten: hoe hoor ik dit te dragen? Hoort dit zo? Is dit de bedoeling, of moet het anders? En altijd moest ik daar een beetje om lachen.

Het antwoord: er hoort helemaal niets. Als bij een etalagepop of bij alle exemplaren van een kledingstuk in het rek de mouwen zijn opgerold of iets anders bijzonders gedaan, komt dat omdat óf een verkoopster, óf iemand van een PR-afdeling dat heeft uitgebrobeerd en dacht "goh, dat staat leuk, laten we dat aan de klanten tonen!"

Dit soort dingen zijn een suggestie: "kijk, zo zou je het óók kunnen dragen, als je dat leuk vindt'. Het is een hulpmiddel om te zien wat je met een kledingstuk kan. Wat het zeker niet is, is een voorschrift van wat de 'bedoeling' is van dat kledingstuk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat doet de etalagisten om de presentatie. Staat leuker en jonger.